'המלאך הטהור פסק'

הגר"ד יוסף: 'תפילה בציבור זה 'יצר הרע''

חבר מועצת החכמים ובעל ה'הלכה ברורה' נסמך בפסקו להחמיר בפיקוח נפש ולהמשיך להתפלל ביחידות בבית, למרות הקלות הממשלה, על "מורי ורבי הגר"ג אדלשטיין". צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף התייחס בשיעורו אמש (ראשון), שהועבר בשידור חי לתלמידיו, להקלות של הממשלה במסגרתם מתאפשרת תפילה בשטח פתוח, וציטט את ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שסבור כמוהו כי יש להחמיר ולהמשיך להתפלל דווקא בבית בשל סכנת הקורונה.

הגר"ד יוסף פתח את דבריו כך: "אני מבקש מכולם - קודם כל אלו שמבוגרים מגיל 60 וכן אלו שיש להם מחלות מכל גיל - שלא ישמעו ליצר הרע שאומר להם להתפלל בציבור".

"מעבר לזה אני אומר, גם אלו שבריאים, והולכים עם מסיכה; כל מי שרוצה להתפלל בבית, אפילו לכתחילה, יש לו על מי לסמוך. אני לוקח אחריות".

חבר מועצת החכמים הזכיר: "בהתחלה לקחתי אחריות, ואמרתי הראשון לסגור", כפי שנחשף בזמנו ב'כיכר השבת', ואז הפתיע את שומעיו במילים הבאות: "מורי ורבי הרב גרשון אדלשטיין, שלמדתי אצלו בפוניבז', הוא מלאך טהור, צדיק יסוד עולם, מדקדק במצוות שאין לתאר, וגם הוא פסק ככה".

"הוא אמר", ציטט בעל ה'הלכה ברורה', "שמי שנשאר בבית להתפלל - גם אדם בריא לגמרי, גם אדם צעיר - מתפלל ביחידות אפילו לכתחילה. ואני אומר שאני לוקח אחריות על זה, שיישארו בבית ויתפללו בכוונה גדולה כמו שצריך".

צפו בדבריו המלאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר