בארצות הברית

נערים הצטלמו על רקע רכבות המוות וכתבו: נוסעים לטיול

שני נערים מבית ספר במינסוטה בארה"ב שיתפו סרטון בו מוצגים רכבות המוות כ'טיול כיף ומהנה'. "אני והחבר'ה בדרך למחנה" נאמר בסרטון • הנערים נענשו באופן מקורי (השואה)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב )

שני תלמידי תיכון בבית ספר במינסוטה שבארה"ב, שיתפו סרטון ברשת החברתית, בו הם לועגים לניצולי שואה, בתגובה המנהל החליט להעניש אותם בדרך מקורית.

בסרטון, שכותרתו "אני והחברים בדרך למחנה", נראים שני נערים כשהם נתלים על דפנות קרונה של רכבת מוות של הנאצים ימ"ש, שבדרכו למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. הסרטון מכיל מוזיקה הומוריסטית עם המילים: "תגידו לכולם שאני בדרך", והוא פורסם ברשת החברתית טיק-טוק.

כתגובה לשיתוף הסרטון, שני הנערים שהוצגו בסרטון - שהועלה על ידי תלמיד תיכון אחר במינסוטה - קיבלו ממנהל בית הספר עבודת מחקר אותה הם צריכים לבצע, שכותרתה "הפיתרון הסופי של היטלר באושוויץ".

סטיב הונגס, יו"ר המועצה ליחסי קהילה יהודית במינסוטה, אמר בהצהרה כי הוא "מודאג מאוד מהעובדה שסטודנטים ואחרים משתמשים בידע שלהם על השואה כדי לזלזל בזיכרון קורבנות השואה, בתקופה בה אנו חווים עלייה מופגנת באנטישמיות". הונגס שיבח את הממונה על בתי הספר הציבוריים על הצורה הרצינית בה התייחס לאירוע.

מנהל בית הספר כתב לתלמידים כי שיתוף הסרטון בו מוצג מחנה הריכוז הנאצי כ'טיול כיפי' - חצה כל קו אדום. "זה עלבון לבית הספר ולקהילה שלנו", כתב המנהל לתלמידים, "בכך שתלמיד שהתחנך אצלנו יכול ללכת ולהתעלם בצורה כה מפוקפקת ממצוקתם של אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר