פרסום ראשון

ראשי ישיבות לתלמידים: לא לדחות חתונות

תלמידי ישיבות המבקשים לדחות את שמחת החתונה, בשל אי הוודאות סביב ההגבלות בשל נגיף הקורונה, נענים בתשובה שלילית על ידי לא מעט מראשי הישיבות • כל הפרטים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

רבים הם בני הישיבות המתארסים בימים אלו ודוחים את חתונתם לתקופות מאוחרות העולות על שלושה חודשים, על מנת להתחתן שלא בתקופת הקורונה. אלא שדעתם של ראשי הישיבות אינה נוחה מכך.

מאות חתונות התקיימו קודם חג הפסח במתכונת מצומצמת ובאופן עליו לא חלמו הזוג המאושר שכך יתחתנו. חלקם לקחו זאת כחוויה מעצימה, וחלקם חוו טראומה ועצב גדול על כך שחתונתם לא נערכה כמתוכנן.

בימים אלו מגיעים לפתחם של ראשי ישיבות רבים בקשות מתלמידיהם שסוגרים שידוך בימים אלו לקיים את חתונתם רק בחודש אב שאז בסייעתא דשמיא משבר הקורונה יהיה מאחורינו. אך ל'כיכר השבת' נודע כי ראשי ישיבות הביעו את התנגדותם לדחיית החתונה לזמן כה מאוחר.

הזמן המקובל כיום בעולם הישיבות, הוא קיום החתונה בין חודשיים לחודשיים וחצי מזמן האירוסין. כך שחתונה בחודש אב תהיה שלושה חודשים ויותר מזמן האירוסין.

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש ישיבת אורחות תורה הגאון רבי ברוך דב דיסקין ששמע מבחורים כי מעוניינים לדחות את חתונתם, שלל את אפשרות דחיית החתונות והכריע בצורה חדה.

"אין לדחות חתונה. מי שמתארס בתקופה הזאת, לקבוע חתונה, בתמוז. לא בבין הזמנים".

יצוין כי חתנים המתארסים בימים אלו מתקשים לסגור אולם, תזמורת וצלם ואת יתר הדברים בשל חוסר הוודאות השורר בכל התחומים. מרבית החתנים צפויים להמתין שבועיים שלושה עד להתבהרות המצב, רק אז ימשיכו בהתארגנות הטכנית לחתונתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר