יש ממשלה

סוף לפלונטר: נתניהו וגנץ חתמו על הקמת ממשלת חירום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, חתמו הערב על הסכם להקמת ממשלת אחדות • נתניהו יכהן כרה"מ שנה וחצי ולאחריו בני גנץ • בשמאל תוקפים: "גנץ הרים דגל לבן" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם, הערב (צילום: דוברות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, חתמו הערב (שני) על הסכם להקמת ממשלת אחדות. נתניהו יכהן כרה"מ שנה וחצי ולאחריו בני גנץ. נתניהו יסיים את תפקידו בחודש חשוון התשפ"ב, עד אז יכהן גנץ בתפקיד שר הביטחון ומ"מ רה"מ.

מהליכוד ו'כחול לבן' נמסר: "בשעה זו נחתם הסכם להקמת ממשלת חירום לאומית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר ההסכם: "הבטחתי למדינת ישראל ממשלת חירום לאומית שתפעל להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל. אמשיך לעשות הכל למענכם, אזרחי ישראל".

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, אמר לאחר החתימה: "מנענו בחירות רביעיות. נשמור על הדמוקרטיה. נלחם בקורונה ונדאג לכל אזרחי ישראל. יש ממשלת חירום לאומית".

באשר לסיעות החרדיות הוסכם כי ראשי הסיעות החרדיות יישארו בתפקידם. אריה דרעי במשרד הפנים, יעקב ליצמן במשרד הבריאות ומשה גפני בראשות ועדת הכספים. בנושאי החקיקה הוסכם על סטטוס קוו.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי: "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת בני גנץ, על הקמת ממשלת חירום. עם ישראל זקוק כעת לאחדות במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה, במאבק למען פרנסת התושבים ובמאמץ הגדול לאיחוי הקרעים בחברה. וכעת לעבודה".

על פי המסתמן, השר ישראל כץ יכהן במשרד האוצר, גבי אשכנזי בתפקיד שר החוץ, אבי ניסנקורן בתפקיד שר המשפטים, מירי רגב בתפקיד שרת ביטחון פנים ויו"ר הכנסת יהיה יריב לוין.

מי שכנראה יצאו מופסדים אלו חברי סיעת 'ימינה' שנותרו ללא תיק בכיר. גורמים בימינה: "נתניהו מראה לנו את הדרך החוצה".

עיקרי הסיכומים בנושא חלוקת התפקידים

• תיקי האוצר, הבריאות, ביטחון הפנים, שיכון ובינוי, התחבורה והחינוך יהיו בידי מפלגת הליכוד ושותפותיה.
• תיקי הביטחון, החוץ, המשפטים, התקשורת, התרבות והכלכלה יהיו בידי כחול לבן ושותפותיה.
• יו"ר הכנסת יהיה מטעם הליכוד.

העיתונאי עמית סגל דיווח כי לראשונה תמונה שרה חרדית בממשלה. ככל הנראה מדובר בח"כ עומר ינקלביץ' המקורבת לבני גנץ.

עיקרי הסיכומים על התנהלות הממשלה שתוקם

• הממשלה תהיה שוויונית וכך גם הקבינט המדיני-ביטחוני והקבינט החברתי-כלכלי.
• יוקם קבינט קורונה בהובלה משותפת של נתניהו וגנץ שירכז את הטיפול במגפה בהשתתפות השרים הרלבנטיים וגורמי המקצוע.
• עם השבעת הממשלה יושבעו ראש הממשלה נתניהו כראש ממשלה מכהן ויו"ר כחול לבן, בני גנץ כראש הממשלה המיועד שיחל בחודש אוקטובר 2021.
• במידה ומי מהצדדים יפזר את הכנסת או לא יצביע בעד תקציב המדינה – ראש הממשלה מהמפלגה השנייה יכנס לתפקיד, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר.
• הממשלה תושבע לאחר השלמת הליך חקיקה שיסדיר את מעמד מ.מ ראש הממשלה ואת קיום הסכם הרוטציה.
• עם הקמת הממשלה היא תוגדר כממשלת חירום לאומית לתקופה של חצי שנה ולא תועלה חקיקה שאינה קשורה במלחמה בקורונה ללא הסכמה.
• יוקם קבינט פיוס לאומי.

לדברי יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני, השר יריב לוין: ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו. אנו זקוקים לאחדות על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבריאותיים הפוקדים אותנו, ובכדי לצאת מן המשבר הזה חזקים יותר".

השר זאב אלקין ברך על הקמת הממשלה ואמר: "‏תהיה ממשלת אחדות לאומית למדינת ישראל! אני מברך את ראש הממשלה על הובלה נחושה של משא ומתן והקמת ממשלה רחבה למדינת ישראל בעת הזאת! ברכות גם ליור צוות משא ומתן קואליציוני ידידי השר יריב לוין ולחברי צוות משא ומתן על עבודה יסודית לטובת הליכוד והמדינה!".

בשמאל תקפו את ההסכם. יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "‏המתנה של ביבי וגנץ לאזרחי ישראל במשבר הכלכלי העצום: הממשלה הגדולה בתולדות המדינה. 34 שרים (ועוד סגנים) למשרדים מופרכים כדי לתפור קומבינה מושחתת".

ח"כ עופר שלח: "שליטה מוחלטת של נתניהו במינוי שופטים, חקיקה, ועדות הכנסת - וכמובן סיפוח מתי שירצה. אפס תפקידים לכחול לבן במה שנוגע לקורונה. 34 שרים, חוק נורבגי מדלג, חלוקה לפרוסות של תיקי החוץ והביטחון. בני גנץ, גבי אשכנזי - לאן תובילו את החרפה".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיב: "ממשלת הכניעה של גנץ ונתניהו היא סטירת לחי לרוב האזרחי שיצא פעם אחר פעם לקלפי כדי להדיח את נתניהו. גנץ לא היה אמיץ מספיק לנצח ובחר להכשיר את הסיפוח, הגזענות והשחיתות".

ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "מי שהיה אמור להיות ראש ממשלה השינוי בחר הלילה להרים דגל לבן במקום לנצח. גנץ ריסק את התקווה של רוב בציבור הישראלי ומכר את המנדט שהענקנו לו למושחת ומסית. זוהי לא ממשלת חירום אלא ממשלה שהיא מצב חירום לדמוקרטיה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר