"הלמידה מרחוק"

הח"כים החרדים התערבו: הוקם צוות בדיקה

בעקבות תלונות ודיווחים על קשיים בקבלת והוצאת שיחות מהטלפון והסלולרי בריכוזים החרדים, שהתלוו לקריסת קווי הטלפון שהותאמו ללמידה מרחוק, הח"כים החרדים התערבו והוקם צוות בדיקה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Chen Leopold/Flash90)

בעקבות תלונות ודיווחים על קשיים רבים בקבלת והוצאת שיחות מהטלפון והסלולרי בריכוזים החרדים, שהתלוו לקריסת קווי הטלפון שהותאמו ללמידה מרחוק, סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר נכנסו ביממה האחרונה לעובי הקורה בניסיון להביא לפיתרון המצוקה.

ח"כ יעקב אשר קיים דיון עם שר התקשורת ח"כ דוד אמסלם עם הצוות המקצועי של המשרד כדי לבחון פתרונות למצוקת התלמידים והמורים שנותרו ללא אפשרות של למידה מרחוק,

לדברי אנשי המקצוע העומדים מול חברות התקשורת והסלולר, כמות החיוגים בתקופה זו בכלל והשימוש בקווי תוכן ולימוד בפרט עלו באופן משמעותי הרבה מעבר למה שציפו ונערכו בתחילת תקופת הקורונה ולכן החברות ללא יוצא מן הכלל קרסו באופן יחסי הרבה יותר מתקופות רגילות וקיימת בעיה של כל חברות התקשורת שלא עומדות בעומסים של שיחות יוצאות ונכנסות.

ח"כ אשר הדגיש בדיון על המאפיין של המגזר החרדי שנמנע משימוש בטלפונים חכמים והרשת הממוחשבת והסביר על המצוקה החריפה אליה נקלעו מאות אלפי תלמידי הישיבות המשתמשים בימים אלו בקווי הלימוד שייסד 'ועד הישיבות' וכן ילדי תלמודי התורה והחיידרים ותלמידות החינוה"ע שנותרו יחד עם אלפי המלמדים והמורות ללא מענה לימודי בעקבות קריסת קווי התוכן הטלפונים שהיו הדרך היחידה של התלמידים ללמוד מרחוק בתקופה זו שבתי הספר סגורים בעקבות המאבק במגיפת הקורונה

בסיום הדיון, הורה שר התקשורת ח"כ אמסלם להקים צוות מקצועי במשרד שיבדוק מיידי את בעיות העומסים ויבחן פתרונות למצוקה באמצעות הגדלת רוחב פס הקליטה והשידור הסלולרי כדי להתגבר על הבעיה ולתת מענה כבר בימים הקרובים למאות אלפי התלמידים והתלמידות במגזר החרדי הזקוקים ללמוד באמצעות הטלפון בתקופה זו.

סגה"ש פרוש ערך אף הוא פגישות ממושכות במשרד החינוך במטרה לאתר פתרונות יצירתיים בנושא

בין הפתרונות שהועלו: הקמת אולפן הקלטות ייעודי בו יימסרו אנשי חינוך מוכרים שיעורים ויתנו מענה לכל שכבות הגיל עם חומר אחיד ומוסכם ומפוקח על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך * התקשרות עם חברה גדולה שתקים רשת קווית מיוחדת וייעודית עבור ילדי הציבור החרדי שיכולה לעמוד בעומסים * סגן השר בחן עם בכירי המשרד אפשרות של הקצאת תקציב לרכישת טלפונים למשפחות המבורכות בילדים

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת' במשרד החינוך עמלו כדי להנגיש מרחוק את חומרי הלימוד לילדי הציבור החרדי באמצעות התקשורת המאושרת ודרכי לימוד מרחוק בפלטפורמות נוספות, כך שכל מנהלי המוסדות יהיה באפשרותם לבחור את דרך הלמידה מרחוק המתאימה לתלמידיהם המתחנכים במוסדותיהם.

כך לדוגמא, נבנתה פלטפורמה של למידה מרחוק באמצעות מרחב טלפוני לפי שכבות גיל, במסגרתה יהיה ניתן לפתוח כיתות טלפוניות בהם המורה ימסור שיעורים לילדים אשר יתקשרו לאותו קו, כך שכל תלמוד תורה ובי"ס יהיה נגיש לזה. אולם כאמור, התברר כי במקרים רבים קווי ההתקשרות קרסו מעומס התלמידים הפונים.

במסגרת הדיונים במשרד החינוך הועלה מגוון של פתרונות יצירתיים דוגמת התקשרות עם חברה גדולה שתקים רשת קווית מיוחדת וייעודית עבור ילדי הציבור החרדי שיכולה לעמוד בעומסים ותצליח להחזיק את המוני התלמידים המתקשרים לכיתות הווירטואליות בזמן אמת.

כמו כן, בכדי להוריד את העומס מקווי הטלפון שמתקשים לעמוד בשידור בזמן אמת של הכיתות לימוד, נבחנת האפשרות של הקמת אולפן הקלטות ייחודי שבו אנשי חינוך מוכרים ימסרו שיעורים ויתנו מענה לכל שכבות גיל וכיתות הלימוד, עם חומר אחיד ונושאים מוסכמים על מנהלי המוסדות ומפוקחים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך. לאחר פרסום השיעורים, על המורים יהיה להיות בקשר טלפוני עם התלמידים לאחר מכן ולוודא שאכן הם שיננו את החומר הנלמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר