בשיחה • צפו

בב"ב יש הכי הרבה נפטרים, חייבים להוציא קול קורא

בשיחה שמסר ראש רשת הכוללים 'אחוות תורה', הגר"ד לייבל לתלמידיו, הוא הסביר כי העסקנים גורמים לכך, שבב"ב יש יותר קורבנות מחיפה, לצאת "נגד", הם יודעים אבל "בעד" החיים לזקנים - לא • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מתוך השיעור)

ראש ישיבת ר' חיים וראש רשת הכוללים 'אחוות תורה', הגאון רבי דוד לייבל, מסר אתמול (שני) שיחה לתלמידיו, ותקף את העסקנים שמחליטים בשביל הרבנים והעלה תמיהה - למה על מכון מנדל, הרבנים הוציאו קול קורא, ועל הקורונה שזו סכנת חיים - עדיין לא ראינו הודעה משותפת.

בפתח דבריו אמר הרב לייבל, "קודם כל רציתי להקדים, שבני ברק, היא כבר לא הבני ברק - שלא נופל עליה טילים, אלא, בני ברק של היום, זה העיר שיש בה הכי הרבה חולים בארץ, ויש יותר קורבנות מאשר למשל בחיפה".

והוא מחדד את הנקודה של ב"ב: "למעשה, בני ברק היום, זה העיר שנופל בה הכי הרבה טילים. אי לכך רציתי להסביר כך, שמעתי שיש חבר כנסת שפועל לעזור ולפתוח את הישיבות ואת החיידרים. והעסקנים הולכים ללחוץ את הממשלה, וכבר עכשיו אותם עסקנים מסבירים שהצלחת המניינים - זה בזכותם. רק אני לא לא יודע מה זה המספר הזה שהם עשו - 19..".

התפקיד האמיתי של העסקנים

"מי אמר לאותם עסקנים לקפוץ, אולי בכלל לא צריך לפתוח - אולי אסור לפתוח. התפקיד של העסקנים הוא להביא את המידע לרבנים שיודעים ורוצים לפסוק. התפקיד הוא להביא את המידע האמיתי - ולא מידע צבוע. צריך להביא בכירים ממשרד הבריאות או מראש מחלקה, והרבנים יחליטו, יכול להיות שמשרד הבריאות יתיר והרבנים יאסרו".

"אני קורא לכל העסקנים, לעשות קול קורא משותף לכל הרבנים; החסידים, הליטאים, הספרדים, 'העדה' והפלג, שם יהיהו הוראות ברורות ומדויקות, כי מה שקורה עכשיו זה כאוס וחלול ד'"

"אני לא חושב שזו אוטופיה לעשות את זה, כי לפני חודש, ראיתי בעמוד הראשון של העיתון, מודעה מטעם כל הרבנים - כנגד מכון, שיש לו תוכנית ל-19 חרדים - פעם בשבועיים ויצא קצף גדול על הארגון. וראיתי שיצא קצף גדול".

"אז למה כל הרבנים, האדמו"רים וראשי הישיבות, התנגדו בתוקף לתכנית ועשו מחאה גדולה - אז רואים שלעשות מחאה "נגד" אפשר, א,כ למה לא עושים הוראה כללית - "בעד" החיים - בעד החיים של הסבות והסבתות, שיעשו אותו דבר להציל את החיים"..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר