מרתק • צפו

למה חגגו בר מצווה ושרו אני מאמין בדנובה?

בשל נגיף ה'קורונה', כל סיורי השואה בפולין בוטלו. לאולפן 'כיכר', הגיעו להתארח; אשר לייבל, מנכ"ל של חברת מסעות חרדית ויהודה גברר, מדריך שואה חרדי, ששיתפו בחוויות המרגשות מהמסעות • מיוחד (יום השואה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כל שנה, בתקופה הזו - נוסעים אלפי אנשים לפולין, להתייחד עם זכר השואה - במקומות בהן נרצחו ששת מיליון היהודים שנעקדו על קידוש השם.

השנה, בשל הנגיף המסוכן, התבטלו כל הסיורים המודרכים, המתקיימים בדרך כלל לאחר הפסח.

לאולפן 'כיכר השבת' הגיע, אשר לייבל, מנכ"ל חברת מסעות חרדית - 'דורות', והפתיע כאשר סיפר על עשרות מסעות של חרדים , שהוא מוציא כל שנה בתקופה הזו.

לטענתו, החרדים מצטרפים בזמן הזה, בשל העובדה, שמדובר על ימי העומר, שלא הולכים לטיולים וגם מדובר בבין הזמנים. ולכן משפחות חשובות של ראשי ישיבות ורבנים מכובדים, רוצים להנחיל את זכר השואה לדור הבא - בצורה מיוחדת - כפי שהוא מתאר בהרחבה בשיחה.

בהמשך, עלה בשיחה מביתו, יהודה גברר, היסטוריון ומדריך שואה חרדי, שסיפר שלמרות שכבר עשה מאות מסעות, יש סיפור אחד שהוא תמיד מצליל לרגש איתו את האנשים, והרחיב על הנושא של זיכרון השואה, וכמה זה רלוונטי לתקופה בה אנו חיים, וגם איך החרדים מתייחסים כיום לנושא.

עוד הוא דיבר על הקונוטציות שיש בין השואה לתקופה בה אנו נמצאים - עם נגיף ה'קורונה'.

בהמשך הראיון, הובאו סרטונים מרגשים, של נערים צעירים שרים 'אני מאמין', על גדות הדנובה, ואיך קבוצה חגגה בר מצווה לאחד הזקנים היהודיים שנותרו בסלובקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר