תיעוד מצמרר

"הכל רחמי שמים": הלוויתו הכואבת של ר' חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל

עין לא נותרה יבשה בבית הקברות, שם נפרדו בדמעות 14 ילדים מאביהם. הקדיש של יתומי הרב טורצ'ין בני ה-13 וה-15 נשמע ברמה, מבעד לקול יבבות בכי שעלו מהקהל הקטן (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: משה מזרחי)

בצהרים (שלישי) נטמן למנוחת עולמים הגאון רבי חזקיהו חיים אהרון טורצ'ין זצ"ל שנפטר בגיל 48 ללא כל מחלות רקע, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הלוויתו המצמררת התקיימה עם מספר מצומצם של משתתפים, בשל הנחיות הבריאות המחמירות.

קישור ממומן: רוצים לעזור למשפחת טורצין? לחצו כאן>>

עין לא נותרה יבשה בבית העלמין פוניבז' בבני ברק, שם נפרדו ממנו בדמעות 14 ילדיו. הקדיש של היתומים בני ה-13 וה-15 נשמע ברמה, מבעד לקול יבבות נבכי שעלו מבין קהל המלווים הקטן.

הלוויה יצאה מביתו, שבשכונת קהילות יעקב בבני ברק, שם ספד לו במלים קצרות, מתוך רכב, אביו הגאון רבי יונה טורצ'ין, רבה לשעבר של העיר יהוד, שנשנק מבכי שוב ושוב.

בבית הקברות פוניבז' הספידוהו חלק מאחיו וילדיו. "הספקת ב-48 שנה מה שאנשים לא מספיקים ב-120 שנה", בכה אחד מבניו. "לא השארת שום פינה. איזה ביטחון היה לך. אף פעם לא היו לך דאגות, את כל העצמיות נתת לאחרים. אף פעם לא הראית שקשה לך, שכואב לך".

"התקשרתי לאבא במוצאי יום טוב ראשון של פסח. הוא היה חלש, היה קשה לו לדבר, הוא לא נשם טוב, אבל הוא התעניין באריכות 'איך היה ליל הסדר אצלכם'. אמר לי 'תמשיכו לשמוח, אסור להצטער בחול המועד. אל תצטערו'. אמר לי 'תשחקו עם הילדים'", התייפח היתום.

"אבא. אתה הכוח שלנו, אתה הייתה הגב של הבית, ושל הרבה אנשים אומללים ונשברים. כמה 'שלום בית' עשית, כמה חסד עשית. לא החזקת לעצמך שום טובה. לא היתה 'שמחה' שישבת ב'מזרח', אלא הסתובבת בין כל המסכנים ודאגת להם. לא השארת אף בן אדם שירגיש לא נוח".

בן משפחה אחר ספד: "אנחנו נמצאים עכשיו בהקרבת קרבן ציבור. תלמיד חכם יקר, נפש יקרה. הקב"ה לקח אותו בתור קרבן ציבור מכפר, אבל צריכים ווידוי בשעת הקרבת קורבן ציבור: מה זאת עשה אלוקים לנו. נפש כל כך יקרה, עם עדינות הנפש, באמצע פריחתו".

"מה נאמר? הקב"ה חפץ בו. הכל רחמי שמים. מישהו שאל מה צריך לתקן; אפשר לשאול מה לא צריך לתקן... לזרוק את כל ה'חיצוניות' ולהרגיש שאנחנו בנים של הקב"ה. כמה חסר כבוד שמים בבתי כנסיות, לכבד את הקב"ה, לרצות להיות דבוקים בו בשלמות".

קרוב משפחה נוסף בכה ואמר: "קשה להיפרד מחיים אהרן, שכל החיים היה אש של תורה, אש של חסד. הוא היה אבא של כולם, תמך בכולם".

"ר' חיים אהרן, קשה עלי פרידתכם. צריכים להודות לקב"ה על השנים שזכינו להיות איתו. כולם הושפעו ממנו. כולו יראת שמים, כולו תורה. היה דוגמה ומופת. אנחנו מבקשים מהקב"ה שיעזור שהוא ימליץ עלינו ויאמר לצרותינו די, ומבקשים מחילה בשם כולם, שימחל לנו שלא כיבדנו אותו, ושזו תהיה הצרה האחרונה".

בן המשפחה נפרד: "הוא היה הפאר של המשפחה, של הילדים שלו, של הסבים שלו, של כל משפחת טורצ'ין. הוא מסר את נפשו יומם ולילה להרביץ תורה. לכל בחור ובחור היה אבא, וידע לרדת לעומק נפשו. לעודד אותו, להדריך אותו, לחזק אותו. כל כך הרבה תורה וחסד הוא עשה".

"אין אנו יודעים חשבונות שמים. משמים בחרו בו להיות קורבן ציבור ממש. שקע השמש באמצע היום. הקב"ה יעזור שנוכל להתחנן ולבקש על הילדים, האחים וכל המשפחה".

כזכור, הרב טורצ'ין - ראש ישיבת 'אור יצחק' ובנו של הגאון רבי יונה טורצין רבה לשעבר של יהוד - הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק של יותר משבועיים בנגיף הקורונה בו נדבק.

כאמור הוא לא סבל ממחלות רקע, אך מצבו החמיר והוא חובר למכונת הנשמה ומכשיר אקמו לב-ריאה. אמש חלה הידרדרות נוספת במצבו הבריאותי ובמהלך הלילה נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו, בהותירו אחריו את רעייתו ואת 14 ילדיו, כאשר רק חמישה מהם זכה להכניס תחת החופה.

קישור ממומן: רוצים לעזור למשפחת טורצין? לחצו כאן>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר