לשומעים מוזיקה

עודד מנשרי בשיר שמספר על ניצול השואה

"מזל וחוצפה" הוא שיר שכתב והלחין עודד מנשרי מתוך אלבומו החדש, על פי סיפורו של הנס קאהן ז"ל שעבר את השואה וכתב ספר על הרפתקאותיו באותו השם (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

עודד מנשרי: "הנס קאהן ז"ל נולד בברלין בשנת 1922.לכבוד יום השואה אביא טעימה מסיפורו המרתק זכיתי להכיר אותו כשהיה כבר בן 90. לא ידעתי עליו הרבה כשפגשתי בו לראשונה, הוא אמר לי שיש לי מוסיקה נעימה ואיכותית והגיש לי את ספרו "מזל וחוצפה" קראתי אותו בשקיקה תוך יום אחד.

האיש ששחה נגד הזרם תמיד חשב מחוץ לקופסא והגה רעיונות יצירתיים ופתרונות לכל דבר. הוא שמר על אופטימיות בתקופה הכי איומה בהיסטוריה, לעולם לא ויתר לעצמו ותמיד דאג להיות בצד של הטובים. מסעו היה ארוך וקשוח אך מלא תקווה ומסתורין ובסופו הגיע לארץ ישראל. הנס אמר שעם קצת מזל והרבה חוצפה אפשר להשיג הכל בחיים ואני חשבתי שלמרות כל מה שעבר הוא מעולם לא שכח שהוא כהן יהודי.

אחרי שהוא נפטר כתבתי את השיר לזכרו של האיש המיוחד הזה והוא תופס מקום של כבוד באלבום. ערב יום השואה אני רוצה להקדיש אותו לכל אותם לוחמים ולוחמות דגולים יהודים וגויים שהיה להם מזל וחוצפה לקום ולהילחם ברוע הגדול ביותר כדי להציל את האנושות ולהגיש לדורות הבאים חלקת אדמה על מגש של זהב ודם.

הנס קאהן נפטר ב - 18/05/2018 וזכיתי לנגן לו את השיר ב-30 על קברו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר