יום השואה

לאחר 80 שנה: בית הספר שנסגר ע"י הנאצים ייפתח מחדש

הקהילה היהודית בעיר דורטמונד, גרמניה, קיבלה אמש (שלישי), בערבו של יום השואה, את הבשורה כי העירייה אישרה את בקשתם להקים מחדש את בית הספר היהודי שנסגר ע"י הנאצים (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
בניין בית הספר בדורטמונד שייפתח מחדש (צילום: באדיבות המצלם)

בערבו של יום השואה שחל היום (שלישי), קיבלה הקהילה היהודית בעיר דורטמונד שבגרמניה את הבשורה המשמחת כי העירייה אישרה את בקשתם להקים מחדש בית ספר היהודי שנסגר ע"י הנאצים בשנת 1942.

על פי הדיווח בעיתון הג'רוזלם פוסט, הקהילה היהודית בדורטמונד מונה כיום קרוב ל-3,000 נפשות, ולפי הרב המקומי, הרב ברוך בבייב, מדובר במספר דומה לכמות היהודים בעיר בשנת 1938.

בקהילה המקומית ישנם מקווה ומרכז תרבות יהודי, אך המאמץ העיקרי בשנים האחרונות היה לפתוח בית ספר יהודי במקום כשהמוסד היהודי האחרון בדורטמונד הגרמנית נסגר ע"י הנאצים בשנת 1942.

"העובדה שבית הספר שהיה הסמל האחרון לחיים היהודיים בעיר וכעת נפתח מחדש - מהווה סימן ברור לשובו של היהודים לקהילה שהנאצים חשבו שהם החריבו לעולם" אומר הרב בבייב בגאווה לג'רוזלם פוסט. לדבריו, בית הספר הצליח לשרוד עד אשר 70 התלמידים האחרונים נעצרו ונשלחו לגטו ריגה שבליטא.

"קרוב ל-80 שנה לאחר שהתלמיד היהודי האחרון הוצא בכוח מכיתתו - השפה העברית ותכני יהדות יחזרו להילמד שוב בדורטמונד" אומר הרב קנת ברנדר, ראש הישיבה של רשת "אור תורה סטון" שבחסותה פועלת התוכנית שהכשירה את רב הקהילה בדורטמונד.

באופן כללי, מציין הרב בבייב, הקהילה היהודית נמצאת ביחסים מצוינים עם האוכלוסייה המקומית וכן עם הנהגת העיר, אך האנטישמיות מרימה ראש והניאו-נאציזם מאיים על הקהילה. נכון לעכשיו, הוא אומר, הילדים היהודיים לומדים בבתי הספר הכלליים שם הם חשופים להתקפות אנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר