מערכת בריאות בקריסה

הנחיה חדשה בניו יורק: אם אין דופק - לא לבצע החייאה

בעקבות המשבר הרפואי במדינת ניו יורק בשל התפשטות נגיף הקורונה, מחלקת הבריאות הודיעה למגישי עזרה ראשונה שלא לבצע החייאה על חולה ללא דופק כדי "לצמצם חשיפה לנגיף" (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מדינת ניו יורק הוציאה בשבוע שעבר הנחיות חדשות שדורשות מכוחות ההצלה ועזרה ראשונה, שלא לבצע החייאה על חולה שנמצא ללא דופק, זאת, בעקבות התפוסה המלאה בבתי החולים וחוסר המשאבים במהלך משבר הבריאות הציבורי שפוקד את המדינה עם התפשטות הקורונה.

ההנחיה שניתנה כאמור בשבוע שעבר לכוחות ההצלה, נחשפה הבוקר (רביעי) בעיתון ה'ניו יורק פוסט'. עד עתה, כוחות ההצלה הונחו לבצע החייאה עד משך זמן של 20 דקות בניסיון לחולים עם דום לב.

לדברי מחלקת הבריאות במדינת ניו יורק, השינוי בהנחיות הינו "הכרחי בתקופת הקורונה כדי להגן על מגישי העזרה ראשונה ע"י צמצום החשיפה שלהם לחולה שעלול להיות נשא של נגיף הקורונה".

כמו כן, במחלקת הבריאות מציינים כי המהלך נועד "לחסוך במשאבים ולוודא שימוש יעיל ואופטימלי בציוד הרפואי שיביא להצלת חיי אדם".

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', מגישי עזרה ראשונה מזועזעים מהמהלך. "הם לא נותנים לאנשים הזדמנות שנייה לחיות", אומר אורן ברזילי, יו"ר איגוד חברות ההצלה, לעיתון. "התפקיד שלנו הוא להחזיר חולים לחיים, ההנחיה הזאת לוקחת מאיתנו את האפשרות הזאת". הוא מסכם בכאב.

ההחלטה הייתה בהמלצת הוועדה הרפואית המייעצת ושל ההנהגה הרפואית המורחבת של כוחות ההצלה במדינת ניו יורק

"הציבור החרדי בניו יורק בשוק מוחלט", אומר תושב ברוקלין אייזיק וויינהאוס בשיחה עם 'כיכר השבת'. "זה בוודאות יגביר את שיעורי התמותה לצערנו, גם של אנ"ש בבתי החולים. ושוב אני מבקש, לשמור על הנחיות הרופאים בכדי שח"ו לא נגיע בארץ לקטסטרופה דומה".

אייזיק ווינהאוס ל'כיכר': "המצב קטסטרופלי; הישמעו להוראות"

ההערכה היא כי ארגוני ההצלה היהודיים לא יישמעו להנחיות החדשות, אך מטבע הדברים לא יודו בכך בצורה רשמית.

ניסיונות 'כיכר השבת' לקבל תגובה מארגון "הצלה" לא צלח, עקב העומס הרב על מרכזי הטלפונים בשל הקריאות הרבות.

אהרון פילצ'ק, מתנדב בארגון הצלה בניו ג'רזי, בה יש את אותה הנחיה, אומר ל'כיכר השבת' כי "ההנחיות תקפות רק לגופיים הרשמיים של המדינה ולא לארגוני ההצלה שאינם כפופים למחלקת הבריאות, אנחנו לא נעבוד לפי ההנחיות הללו ונבצע החייאה ככל שנוכל על כל חולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר