המאבק בקורונה

ניו יורק: בית העלמין נסגר; המבקרים אצל אח ר' ישעי' - ייעצרו

כחלק מהמאבק למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, בית העלמין בסטטן איילנד ניו יורק בו קבור אחיו של ר' ישעיה מקרעסטיר - נסגר למבקרים, כשמעצר צפוי לכל מי שיפר הנחיות ויבקר במקום (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: יידל גרין)

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הנהלת בית העלמין 'הברון הירש' בסטטן איילנד, ניו יורק, הודיעה אתמול (רביעי) על סגירת שעריו למבקרים.

על פי הודעת הנהלת בית החיים, המקום יהיה סגור עבור כל סוג של אזכרה או התאספויות, כשמפירי הוראה זו מסתכנים במעצר בגין 'הסגת גבול'.

"בית העלמין יהיה סגור לכל האזכרות וההתאספויות", נכתב במודעה שהוציאה ההנהלה. "כל מי שיימצא מפר הנחייה זו, צפוי למעצר ו/או יואשם ב'הסגת גבול'. ענייני קבורה ורכישת מציבות ניתן לבצע דרך משרדי בתי העלמין".

בבית החיים קבור אחיו המבוגר של ר' ישעיה מקרעסטיר - הרב יהודה צבי שטיינר ז"ל, כשהמקום הפך לאלטרנטיבה עבור אלו שלא יכולים להגיע להונגריה לקברו של ר' ישעיה, ובהילולת ר' ישעיה מקרעסטיר ובכלל, יהודים רבים מגיעים לציון ומתפללים שם. במקום מוגש גם שפע של אוכל - כמיטב מסורת קערסטיר.

הרב יהודה צבי שטיינר היגר לארה"ב בשנת 1891 ועסק לפרנסתו במכירת תשמישי קדושה וייבוא מצות. בנוסף, היה מעביר 'קויטלאך' מיהודים בארה"ב לאחיו שבהונגריה. אנשים החלו לפקוד את קברו לאחר שר' ישעיה נגלה בחלום ליהודי שלא יכל להגיע להונגריה ואמר לו כי יש לו אח שקבור בניו יורק וציווה עליו לעלות לציונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר