משבר ה'קורונה'

משרד החינוך הרגיע את הישיבות: תקציב בני חו"ל לא יפגע

היעדרותם הממושכת של תלמידי חו"ל - בעקבות מגיפת ה'קורונה', עוררה דאגה בהנהלת הישיבות כי תקציבם יקוצץ, אך לאחר פניה למשרד החינוך התבשרו כי המוסדות ימשיכו לקבל את התמיכה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תפילה בכניסה לישיבת מיר, השבוע (צילום: מוטי גרין)

בימים האחרונים התעוררה דאגה בקרב מנהלי ישיבות בהן לומדים בני חו"ל רבים, ובעיקר בקרב הנהלת ישיבת מיר בה לומדים אלפי בני חו"ל, זאת לאחר שהחוק קובע כי בחור שנעדר מעל 14 יום מהארץ, המוסד לא יקבל תקציב עבורו.

בישיבות העלו חשש כי היעדרותם של הבחורים לזמן רב בשל התפשטות נגיף הקורונה, תוביל לביטול התקציב, לו זקוקות הישיבות בימים אלו כאוויר לנשימה.

ל'כיכר השבת' נודע כי ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' פנה בדחיפות לעמוס צאיידה, מנהל האגף התורני במשרד החינוך. לאחר מספר ימים, בישר צאיידה כי התקציב לא ייפגע כלל.

במכתבו כתב צאיידה: "לנוכח צו בריאות הציבור שפורסם ביום 15.3.20 ולפיו נדרשו המוסדות להפסיק לקיים לימודים ולסגור את שעריהם, ובהתחשב בנסיבות במאפיינים הייחודים של תלמידי חו"ל במוסדות התורניים החליטה וועדת התמיכות להגדיר במערכת הדיווח את התקופה שהחל מיום 15.3.20 ועד לסיום תקופת 'בין הזמנים' כתקופת חופש, כך שלמרות נסיעתם של תלמידי חו"ל בתקופה זו המוסד ימשיך לקבל את התמיכה".

עוד כתב צאיידה, כי "להבנתנו, יש בהחלטה זו לתת מענה לסוגיה. ככל שבידכם נתונים אחרים נודה על קבלתם על מנת שניתן יהיה לערוך בחינה".

בסוף מכתבו מבהיר צאיידה כי תיעשה חשיבה מחודשת במשרד החינוך באשר לתקציב על החודש הקרוב, בו ככה"נ עדיין לא ישובו תלמידי חו"ל לישיבות. צאיידה כתב: "לעניין שינוי מועדי הקליטה, נבהיר כי לקראת תחילת זמן קיץ יש לבחון סוגייה זו בראייה של כלל המוסדות וכמובן גם לגבי מוסדות לתלמידי חו"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר