הממשלה תתכנס

משבר הקורונה: ההקלות החדשות למשק

שר הכלכלה צפוי להציג בישיבת הממשלה שורת הקלות על המשק. בין היתר יבקש להתיר פתיחת מתחמי ביג, חנויות לתינוקות, מספרות, עמדות צ'יינג, משתלות ושטיפת רכב (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הממשלה צפויה לערוך היום (חמישי) דיון נוסף בנוגע להגבלות הקרונה. משרד הכלכלה גיבש מסמך עם המלצות להקלות נוספות, כפי שעלה מדרישת השרים בישיבת הממשלה הקודמת.

בראש הרשימה עלה הדרישה לפתוח את מתחמי הקניות הפתוחים, בנימוק כי מכיוון שמותרת פתיחת חנויות ברחוב, לא נראה סביר למנוע פתיחת חנויות במתחמי קניות. מתחם קניות אינו מתחם סגור, פרוש הרבה יותר מאשר הרחוב ולכן התיקון מתבקש.

כמו כן ממילא מרכולים ופארמים פעילים במרכזי הביג, כך שאין היגיון למנוע מיתר המתחם הפתוח לפעול בענפים המותרים, מה גם שעצם פתיחתו תקל את העומס מחנויות הרחוב.

בנוסף דורשים לאשר פתיחת מכוני שטיפת רכב, חלפני כספים (צ'יינג'ים), דוכני פיס, סוכנויות ומגרשים למכירת רכבים ומשתלות.

במשרד המליצו גם לפתוח את החנויות למוצרי תינוקות, מאחר שמדובר בתחום חיוני לאזרחי וכי ממילא יש חנויות רהיטי תינוקות שמותרות בפתיחה ומוכרות גם צעצועים וציוד תינוקות, ונוצרת תחושה של אפליה. "החנויות יכולות לעמוד בתנאים שהוצבו לחנויות למכירת דברי בית".

בנוסף, על מנת למנוע "שוק שחור" של ספרים, קוסמטיקאיות ומטפלים אלטרנטיביים, שפועלים בבתי הלקוחות ללא עמידה בתקנות בריאות כלשהן, יש לאפשר פתיחת עסקים אלה, תוך הגדרת תקנות ברורות עבורם.

"באי אישורם של סוגי נותני שירותים אלה, לא רק מעודדים אי עמידה בכללי הגיינה ובהנחיות שכן הקפדה בבית לא תהיה כמו הקפדה בתוך עסק, אלא אף תומכים בפועל בתשלומי מזומן וב'שחור', מבלי לדווח על הכנסות", נכתב במסמך.

כמו כן המליצו במשרד הכלכלה לאפשר שירותי "טייק אווי" בהזמנה מראש (בטלפון או באמצעות אפליקציה) גם ממסעדות ומגלידריות.

בנוסף, קראו להגדיל את מספר האנשים המאושרים להיכנס לחנויות: בחנויות גדולות ומרווחות ניתן להקפיד על מרחק בין אדם לאדם מעבר למפתח שנקבע של 4 לקוחות לכל קופה רושמת פעילה. אנו ממליצים להרחיב את ההגדרה, כך שבחנות גדולה יוכלו להכניס לקוח לכל 10 מ"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר