רגש ופנימיות

טיפול נפשי מותאם לימי הקורונה

גם את כמו כל העולם מתכנסת בביתך באי הודאות הגדולה שנכפתה עלינו בצורת מגיפה. תתפלאי לגלות שלפעמים בירור פנימי בינך לבין עצמך יכול לפתוח בפנייך עולמות שלא הכרת (משפחה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ברכה (שם בדוי) המתגוררת בישוב חרדי בארץ מנסה לאחות את הקרעים של היחסים עם אחיותיה. אמה שלה התגרשה והאחיות שלה מהנישואים הראשונים של האם מתקשות לקבל את תחושת חוסר השוויון בו, לדעתן, נהגה האם כלפיהן.

ברכה מרגישה מאוימת ע"י אחיותיה ומתגוננת. היא מבקשת להציב גבולות כדי להגן על עצמה. מה יעלה בגורלה של ברכה והאם ניתן לצלוח משבר כזה בימים טרופים אלו?

לפני שאת מנסה לעזור לברכה, או חושבת שאת יודעת מהו הפתרון עבורה, בואי נדבר רגע עלייך.

גם את כמו כל העולם מתכנסת בביתך באי הודאות הגדולה שנכפתה עלינו בצורת מגיפה.

נסי לענות על השאלות הבאות, תתפלאי לגלות שלפעמים ברור פנימי בינך לבין עצמך יכול לפתוח בפנייך עולמות שלא הכרת, רגשות שהדחקת וכל מיני דברים שתייגת כ"לא לטפל בהם" בטענה מרגיעה כי לא היה לך זמן לגעת בעניין.

שימי לב! לפני שאת עונה, התחברי לעצמך והשתדלי להיות כנה, לענות בלי פחד והסירי מחסומים שמונעים בעדך, זה יכול לעזור לך מאד לדייק ולגעת באמת שבך.

חלק ראשון: מהי עבורך קורונה?

נסי להגדיר במילה אחת בלבד. האם זה: מזמין? מלכד? מעניין? מוזר? מאתגר? או לחילופין: קשה, מטריד, מפחיד, מציק, מבודד, או מבלבל?

חלק שני: נסי עתה להגדיר מהי עבורך קורונה בשתי מילים בלבד? האם זה ליכוד משפחתי, מעורר מחשבות, זמן להספיק, רחמי הבורא, חיים באמונה? או לחילופין: דאגה קיומית, משבר ביחסים, מריבות משפחתיות, חוסר אונים?

אם בחרת בחלק השני, וסביב המשבר הנוכחי את חשה תחושת אין אונים, דאגה ופחד, או שעבורך משבר זה מעצים קשיים קיימים במישור האישי או המשפחתי, ייתכן ואוזן קשבת ומספר מלים טובות ישנו את הלך החשיבה שלך לטובה.

זה גם בעצם מה שעשיתי עם ברכה (שם בדוי).

עבדנו ביחד בשיטת הגשטלט כדי שהיא תהיה מודעת לקולות השונים המדברים בתוכה וכדי לחזק את הזהות האישית שלה. חיזוק האישיות שלה הביא אותה לדו שיח מפויס עם עצמה ועם משפחתה.

כיועצת רגשית בעלת ניסיון רב בתחום, במהלך השנים, ראיתי תוצאות מצוינות במצבים של בעיות במשפחה אצל מטופלות, תקיעות בחיים, מצבי רוח קשים, מחשבות טורדניות.

לעיתים, בחיים אנחנו מתמודדים עם קשיים שוב ושוב באותה דרך שכבר לא מועילה ואינה מוכיחה את עצמה. במהלך הטיפול, בעזרת כלים מקצועיים, אנחנו בונות דרך חדשה להתמודדות בפתרון הבעיות עד להצלחה בע"ה.

גם בימים אלו חדר הטיפולים הווירטואלי שלי פעיל, אמנם לא פנים אל פנים, אך גם מעבר לקו הטלפון ניתן לבחון מצב במבט אובייקטיבי, באמפתיה, ברגישות ובאהבה, אמנם השיח לא ימגר את הנגיף, אך הוא יוכל להפוך את היחס שלך וההתמודדות הלא פשוטה לקלה וטובה עבורך.

<< בעקבות המצב הקשה, תהיה התחשבות ביכולת התשלום של הפונה בע"ה >>

ליצירת קשר עם רבקה אפשטיין יועצת רגשית, בצל משבר הקורונה התקשרו: 0527-123646

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר