ישיבות קטנות

חברי 'המועצת': הרישום לישיבות - רק אחרי שבועות

"עלינו לפעול שהרישום יתבצע בכובד הראש", כותבים גדולי ראשי הישיבות על הרישום לישיבות קטנות בירושלים, ומורים כי "כל ענייני הרישום לא יתחילו בשום צורה קודם חג מתן תורתנו" (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

גדולי ראשי הישיבות, חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', יצאו במכתב לראשי הישיבות לצעירים בירושלים ובו הוראה חד משמעית בעניין המבחנים לישיבות קטנות בירושלים בצל מגיפת הקורונה.

בפתח מכתבם, כותבים הרבנים: "כאשר נשתנו סדרי עולם, ראינו לנכון לעורר לשמור ביתר שאת על הבל פיהם של תשב"ר שעליהם העולם עומד תוך הקפדה על חיוב ונשמרתם הדוחה כל התורה.

"וכעת כאשר עומדים בפתח מועד הרישום לישיבות לצעירים, באם חלילה אופן הרישום יתבצע בצורה חפוזה בשונה משנים עברו, עלול להיווצר פתח לשנים הבאות, ויצא שכרו בהפסדו בהרבה מובנים, ובפרט שבדיני נפשות עסקינן, ולכן עלינו לפעול שהרישום יתבצע בכובד הראש הנדרש לטובת התלמידים היקרים שיחיו והצלחתם.

"ואשר על כן הננו להודיע, כי בשנה זו כל ענייני הרישום לישיבות לצעירים לא יתחילו בשום צורה שהיא קודם חג מתן תורתנו הבעל"ט, ואין לשוחח עם ההורים ועם הצוות בישיבות לצעירים על עניינים אלו בשום צורה שהיא עד זמן הנ"ל. כמו"כ אין לקיים ראיונות ומבחנים עד שלהי זמן קיץ לקראת חודש מנחם אב וכפי שיפורסם כמידי שנה על ידי וועדת הרבנים שהוסמכה לכך".

על המכתב חתמו ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת 'סלבודקה' הגרמ"ה הירש וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, כאשר אל המכתב הצטרפו גדולי הדור מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, שחתמו גם כן על המכתב.

ל'כיכר השבת' נודע כי למרות מגיפת הקורונה המביאה לכך שאין לימודים בתלמודי התורה, יש ניסיונות מצד 'רשמים' להתחיל ברישום של ילדי הת"תים לישיבות הקטנות, וזאת על רקע תחרות גדולה בין הישיבות הקטנות.

מספר הורים פנו טלפונית לבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ולבתי גדולי ראשי הישיבות, ובעקבות כך, בעצה אחת, כתבו ופרסמו את המכתב החריף האוסר את פתיחת הרישום עד לחג השבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר