בעקבות הסערה הציבורית

ניו יורק חזרה בה מההנחיה שלא להחיות חולים ללא דופק

לאחר שפורסם אתמול (רביעי) כי מחלקת הבריאות בניו יורק, הוציאה הנחיה לכוחות ההצלה, שלא לבצע החייאה על חולים ללא דופק - בעקבות הסערה הציבורית שקמה, חזרה בה מהנחיה זו (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מדינת ניו יורק חזרה בה אמש (רביעי), מההנחיה לכוחות ההצלה שלא לבצע החייאה על חולים שנמצאים ללא דופק. ההנחייה נחשפה בעיתון ה'ניו יורק פוסט' ועוררה סערה גדולה בקרב מגישי עזרה ראשונה ופרמדיקים.

כפי שדווח אתמול ב"כיכר השבת", בעקבות התפוסה המלאה בבתי החולים וחוסר המשאבים במהלך משבר הבריאות הציבורי שפוקד את המדינה עם התפשטות הקורונה, מדינת ניו יורק הוציאה בשבוע שעבר הנחיות חדשות שדורשות מכוחות ההצלה ועזרה ראשונה, שלא לבצע החייאה על חולה שנמצא ללא דופק.

• הנחיה חדשה בניו יורק: אם אין דופק - לא לבצע החייאה

עד עתה, כוחות ההצלה הונחו לבצע החייאה עד משך זמן של 20 דקות בניסיון לחולים עם דום לב. כעת, כאמור, בעקבות הסערה הציבורית שנגרמה, חזרה בה המדינה מהנחיה זו.

ההנחיה שלא להחיות חולים ללא דופק, הוסברה ע"י מחלקת הבריאות במדינת ניו יורק, בכך שזהו "הכרחי בתקופת הקורונה כדי להגן על מגישי העזרה ראשונה ע"י צמצום החשיפה שלהם לחולה שעלול להיות נשא של נגיף הקורונה. המהלך נועד לחסוך במשאבים ולוודא שימוש יעיל ואופטימלי בציוד הרפואי שיביא להצלת חיי אדם".

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', מגישי עזרה ראשונה הזדעזעו מהמהלך. "הם לא נותנים לאנשים הזדמנות שנייה לחיות", אמר אורן ברזילי, יו"ר איגוד חברות ההצלה, לעיתון. "התפקיד שלנו הוא להחזיר חולים לחיים, ההנחיה הזאת לוקחת מאיתנו את האפשרות הזאת". הוא מסכם בכאב.

"הציבור החרדי בניו יורק בשוק מוחלט", אמר אמש תושב ברוקלין אייזיק וויינהאוס, כאשר שמע על ההנחיה, בשיחה עם 'כיכר השבת'. "זה בוודאות יגביר את שיעורי התמותה לצערנו, גם של אנ"ש בבתי החולים. ושוב אני מבקש, לשמור על הנחיות הרופאים בכדי שח"ו לא נגיע בארץ לקטסטרופה דומה".

אהרון פילצ'ק, מתנדב בארגון הצלה בניו ג'רזי, בה יש את אותה הנחיה, אמר ל'כיכר השבת' כי "ההנחיות תקפות רק לגופיים הרשמיים של המדינה ולא לארגוני ההצלה שאינם כפופים למחלקת הבריאות, אנחנו לא נעבוד לפי ההנחיות הללו ונבצע החייאה ככל שנוכל על כל חולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר