המאבק בפרקליטות

מנדלבליט: מניעה משפטית להארכת כהונת דן אלדד

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, ממשיך במאבקו נגד מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, בטענה שיש מניעה משפטית להארכת כהונתו. אלדד: "ההתנגדות בגלל חקירה שלי נגדו" (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

המאבק בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט לשר המשפטים אמיר אוחנה נמשך במלוא עוזו. היום (חמישי), קבע מנדלבליט כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונת ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד.

מנדלבליט טען כי בשלושת החודשים האחרונים התחזק בדעתו כי דן אלדד לא מתאים לתפקיד. לדברי היועמ"ש "התגלו כשלים ערכיים מקצועים וניהוליים בעבודתו של אלדד".

כזכור, אלדד מונה לתפקיד על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה כמחליפו של שי ניצן למורת רוחו של מנדלבליט שניסה למנוע ממנו לקבל את התפקיד הנחשק אותו ניסה לתת לדמויות שאינן נחשבות שייכות לצד הימני של המפה הפוליטית.

כזכור, לאחר המינוי כתב היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מכתב לחברי הנהלת פרקליטות המדינה והודיע: "מסיר את ההתנגדות למינוי אלדד - לא בלי היסוס". מאז מסתבר כי הצדדים רחוקים מלהסתדר.

היועמ"ש קבע במכתב חריף אותו כתב בנושא, כי אלדד הסתיר ממנו נושאים מקצועיים ופגישות שקיים עם שר המשפטים, למרות שהנחה אותו למסור לו עדכון מלא על נושאים אלה. היועמ"ש קבע במכתבו, כי למרות ההנחיה מסר לו אלדד דיווחים חלקיים ולעתים אף לא נכונים.

לטענתו של מנדלבליט, מאז נכנס אלדד לתפקיד לפני כחודשיים קיים שיתוק בעבודת הצוות החיונית בהנהלת הפרקליטות כתוצאה מחוסר אמון ומנתק כמעט מוחלט בינו לבין שכבת הניהול הבכירה של פרקליטות המדינה.

אלדד הגיב בצורה חריפה במיוחד לדברים וטען כי הסיבה האמיתית היא חקירה שלו כנגד מנדלבליט. "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת", כתב אלדד.

"בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה. לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט", כתב אלדד והוסיף, "בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה".

"אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי.מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו", האשים ממלא מקום פרקליט המדינה.

"העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא.
אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך" הצהיר דן אלדד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר