ביקורת קשה. האזינו

האדמו"ר מקרלין: רבנים שרוצים לפתוח מוסדות - מזלזלים בחיי אדם

על רקע הכוונה שהועלתה לאחרונה לפתוח מוסדות חינוך בעולם התורה למרות הסכנה מנגיף קורונה, יוצא נגדה האדמו"ר מקרלין במתקפה חסרת תקדים • "לא לסמוך על רבנים אלו בשום דבר". האזינו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו החריפים של הרבי (תמונה: ארכיון כיכר השבת)

חסר תקדים: האדמו"ר מקרלין יצא הערב (חמישי) במתקפה חריפה נגד הרבנים שלדבריו מזלזלים בהוראות משרד הבריאות הנאבקות בנגיף הקורונה הקטלני.

בשיחה שנמסרה לכלל החסידים באמצעות הקו הטלפוני של החסידות, התבטא הרבי ואמר: לצערנו אנו עדיין נמצאים באותו מצב שבו צריכים להיזהר ולשמור על ההנחיות; במצב שבו הצרות והאירועים הקשים לא עברו. לכן יש צורך וחובה להמשיך ולהישמר בכל ההנחיות, ללא הקלות וללא התחמקויות.

"כולם יודעים שזה קשה מאוד להיות בבתים עם הילדים, ולכן יש לעשות הכול כדי להרבות את השמחה בבית - על מנת להקל כמה שיותר", הוסיף האדמו"ר.

בשלב הזה עבר הרבי לדבר בחריפות רבה: "לצערי, גם בזמנים קשים כל כך, יש כאלו שחושבים שהם פקחים, בכך שהם מעוניינים לפתוח ישיבות ותלמודי תורה, תוך זלזול בענייני פיקוח נפש".

"אנשים שיכולים להרשות לעצמם לזלזל בפיקוח נפש של אחרים ועוד של רבים - אני לא יודע אם אפשר לסמוך על הרבנים האלו על דברים יותר פשוטים, ובטוח לא בדברים שיש בהם פיקוח נפש".

בהמשך ביקש האדמו"ר מקרלין מחסידיו להקפיד ככל שניתן על סדר יום ועל לימוד התורה בבית עם הילדים, למרות הקשיים ולמרות "המצב הלא פשוט שבו אנו נמצאים", כהגדרתו, וסיים בדברי חיזוק מעוררים.

האזינו להקלטה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר