הסכנה גדלה

החשש: נגיף ה'קורונה' גורם ל'שבץ מוחי'

האם הקורונה מסוכנת משחשבו בתחילה? מחקרים בארה"ב טוענים כי ייתכן והוא גורם לשבץ מוחי בקרב חולים צעירים. בארגון הבריאות מזהירים כי מי שהבריא - לא מחוסן (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שבץ מוחי (צילום: שאטרסטוק)

ההשפעות של נגיף הקורונה על החולים עדיין לא ברורות דיין, כמו גם האם מי שחלה כבר בנגיף נחשב למחוסן מפניו. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי אין עדיין הוכחה לכך שמי שהחלים מהנגיף מחוסן מפניו וכי הנושא עדיין נחקר ללא תוצאות חד משמעיות.

תוצאה נוספת של הנגיף שנחקרת כעת במרכזים רפואיים גדולים בארה"ב, היא החשש שהנגיף גורם גם לשבץ מוחי בקרב חולים צעירים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. על פי המחקרים בארה"ב, ישנם עשרות מקרים של תסמיני קורונה קלים ולאחריהם שבץ מוחי.

כך לדוגמא, בית החולים "מאונט סיני" בניו־יורק דיווח על חמישה מקרים של אנשים שעברו אירוע מוחי בבית בין 23 במארס ל־7 באפריל. הקורבנות היו בני 33, 37, 39, 44 ו־49. כולם היו בבית כשהחלו להרגיש תסמינים פתאומיים, כולל דיבור מטושטש, בלבול ותחושת שיתוק בזרוע. אחד מהחמישה מת, שניים עדיין מאושפזים, אחד הועבר לשיקום ואישה אחת שוחררה לביתה כשהיא היחידה שנותרה עם יכולת דיבור.

על פי החשש, מקרים רבים של מוות פתאומי בתקופה האחרונה קשורים לנגיף הקורונה ומעלים את החשש כי אחוזי המוות מהנגיף גדולים מההערכות כרגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר