תעלומה צפון קוריאנית

הדיקטטור קים ג'ונג און מת? דיווחים סותרים

האם שליטה הבלעדי של צפון קוריאה מת בעקבות אירוע לבבי? הדיווחים נעים בין מותו של קים ג'ונג און לאשפוז במצב קשה. הקוריאנים עצמם עדיין לא התייחסו לכך רשמית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים עם מזכיר המדינה פומפיאו (צילום: הבית הלבן)

ברחבי העולם עוקבים בעניין רב אחר הדיווחים הסותרים על מנהיגה הדיקטטור של צפון קוריאה, קים ג'ונג און. על פי חלק מהדיווחים הדיקטטור מת, גוסס או במצב של צמח, אך אין לכך שום אישור רשמי מצד הקוריאנים.

על פי דיווחים ביפן, קים ג'ונג און, עבר ניתוח בליבו שנכשל ומאז הוא במצב קשה. כזכור, החליט המנהיג הצעיר בן ה-36 להשמין בצורה קיצונית תוך תקופה קצרה כדי להידמות לאביו ולסבו ששלטו במדינה המסוגרת. ייתכן והתהליך פגע בליבו וגרם למצבו הרפואי החמור כשעל פי השמועות הוא סבל מקריש דם בחזהו.

הידיעות על ההידרדרות במצב פורסמו כבר לפני מספר ימים על ידי רשת סי־אן־אן לאחר שהשליט לא הגיע לחגיגות יום ההולדת לסבו, מייסד צפון קוריאה, החג הלאומי החשוב ביותר במדינה הקומוניסטית. אך הידיעות הוכחשו בידי הנשיא טראמפ שאמר לפני יומיים כי זהו פייק ניוז של הערוץ.

על פי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס נראתה הרכבת האישית של השליט בסמוך לאתר נופש שלו, הדיווח אומת באמצעות צילומי לווין שתיעדו את אנשיו של השליט באתר הנופש בו הוא ככל הנראה שוהה כעת.

בעולם ממתינים לראות האם השמועות נכונות, בתקווה כי מותו של הדיקטטור יביא לסופה של השושלת שהרחיקה את צפון קוריאה מהעולם המערבי והביאה עליו את אחד האיומים הגדולים ביותר - תכנית הנשק הגרעיני של צפון קוריאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר