הקרב על תיק השיכון

ב'דגל' תוקפים: ליצמן מתנהל ללא תיאום; התיק יהיה מגזרי

ליצמן, מסתער על משרד השיכון, בהוראת האדמו"ר מגור, אך ב'דגל התורה' תוקפים, כי הצעד נעשה מעל הראש שלהם וכי התפקיד הבכיר - נתון לבחירתם. ויש גם חשש מהפיכת המשרד ל'מגזרי' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

אם לא יהיה שינוי ותפנית במו"מ הקואליציוני, הרי שיעקב ליצמן, יו"ר סיעת 'יהדות התורה', צפוי לעזוב את תפקידו במשרד הבריאות לטובת תיק השיכון, זאת בהוראת רבו כ"ק האדמו"ר מגור. אלא שבשיחה עם 'כיכר השבת' נשמעת ביקורת חריפה על התנהלות ליצמן והסיעה המרכזית בקרב על התיק הנחשק.

לפני כחודש, כאשר החל המו"מ בין הליכוד לכחול לבן, דרשה האחרונה את תיק הבריאות, אלא שנתניהו סירב לאור התעקשותו של ליצמן להישאר במשרד הבריאות. מאז, חלפו ימים ארוכים, שר הבריאות חלה בקורונה והבריא בחסדי שמים. אך מיום ליום גברה הביקורת בציבור ובתקשורת הכללית על התנהלותו של שר הבריאות ומשרדו במשבר הקורונה.

מפה לשם, בצל הפופלאריות הנשחקת של מי שכונה בעבר "המאמי הלאומי". החליטו בחלונות הגבוהים בחסידות גור כי מקומו של ליצמן כבר לא ב'בריאות'. ההחלטה אף הגיעה מהקודש פנימה, והרבי מגור הוא זה שהורה לליצמן לוותר על משרד הבריאות תמורת תיק השיכון.

ליצמן נפגש עם נתניהו והודיע לו כי ייקח את תיק השיכון, במידה ורשות מקרקעי ישראל יהיה בשליטתו. מנהל התכנון, כזכור, צפוי להיות מוחזר לידי השר אריה דרעי במשרד הפנים.

אלא, שהמו"מ בין ליצמן לנתניהו, לטענת אנשי 'דגל התורה', נעשה מעל הראש שלהם, זאת בעוד על פי ההסכם בין דגל התורה לאגודת ישראל, הבחירה בתפקיד הבכיר תינתן תחילה לדגל התורה - ח"כ משה גפני.

בכיר במפלגה אומר ל'כיכר השבת': "במידה וגפני מחליט מחר לקחת את תיק השיכון, כל הדיון מתייתר, והשיכון עובר לידיו של גפני". לדבריו, "יש כאן משא ומתן בין ליצמן לנתניהו ללא תיאום איתנו, זאת בעוד התיק בכלל שייך לנו".

מנגד, בלשכת ליצמן טענו בתגובה כי "הכל נעשה בתיאום עם דגל התורה".

למרות דברי הביקורת, בסביבת גפני אומרים ל'כיכר השבת' כי ההחלטה מבחינתו לקחת שוב את ועדת הכספים היא סופית. לדבריהם, "כל המשרדים והבעיות של המדינה מתרכזות לוועדת הכספים, ומשם גפני יכול להשפיע יותר ממשרד השיכון".

יצוין, כי בקרב השטח של דגל התורה קיים זעם על המפלגה ש"מפקירה את התיק לידיו של ליצמן", כלשונו של פעיל שטח שמרכז את המאבק למען תיק השיכון בחודשים האחרונים.

לדבריו, "ליצמן יהפוך את התיק למגזרי ומזוהה עם הערים קרית גת, ערד, חצור, בית שמש ואשדוד שם מתגוררים חסידי גור". לטענתו, "מי שעסק בשנים האחרונות בנושאי דיור הם אנשי דגל התורה וסגן השר מאיר פרוש, לא ראינו את ליצמן יורד לשטח ופועל עבור שכונות חדשות באחיסמך או בחריש".

"אם התיק יהיה בידיים של ליצמן הליטאים והספרדים צריכים להתחיל לחשוש", חותם הפעילץ

בלשכת ליצמן סירבו להגיב, אך בסביבתו דחו טענות על אי תיאום. "ראשי המפלגות מתואמים בכל דבר", הם אומרים, "לא שמענו על דרישות כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר