ראיון נטול כפפות

ר"ע רמת גן מתנצל ומאשים: "כשאנחנו גזרנו גזרות, אנשים רקדו בחתונות שהפכו לחגיגת הדבקה"

אחרי שהואשם ב"אנטישמיות", "שנאת חרדים", וכונה "רון קובי החדש". ר"ע רמת גן כרמל שאמה הכהן מתייצב בתוכנית "רבינא במוניציפאלי" ועונה על הכל בראיון סוער • צפו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

תושבי בני ברק ידעו ימים יפים יותר עם העיר השכנה – רמת גן. משבר הקורונה החזיר את הקוטביות בין חרדים לחילונים ובין תושבי הערים השכנות. כעת, אחרי שהואשם ב"אנטישמיות", "שנאת חרדים", וכונה "רון קובי החדש". ר"ע רמת גן כרמל שאמה הכהן מתייצב בתוכנית "רבינא במוניציפאלי" ועונה על הכל בראיון סוער.

מלא חיכוכים בינך לציבור החרדי וכעת על רקע משבר הקורונה. במקום ערבות הדדית יש תחושה של קטלוג של העיר בני ברק כמפיצת מחלות. אתה מתחרט על משהו?

"אני מתחרט על ניסוח של השאלה שלך. אף אחד לא קטלג ואף אחד לא האשים, יש עובדות ברורות. אין ערבות הדדית כמו שיש ברמת גן. התגלתה חוסר מנהיגות בעיר בני ברק ואנחנו הושטנו יד. משפחות רבות אמרו לנו כי עיריית בני ברק לא דפקה לנו על הדלת".

"אני יהודי טוב שאוהב כל אדם ואהוב את מסורת ישראל. להגיד שיש לי משהו נגד חרדים, זה משרת מישהו. אני סולד משנאת חרדים".

אתה עושה הפרד ומשול. הולך עם טלית לבתי הכנסת ודואג לתחבורה ציבורית בשבת

"רמת גן הייתה העיר הראשונה שהפעילה תח"צ בשבת. מיחסים לי עלילת דם. מכבדים את בני ברק שחוסמת לנו רחובות ולא חשבנו להתלונן על כך. רמת גן היא אוכלוסייה חילונית שלא מקיימת את הפרשנות שניתנה לשבת על ידי אנשים חרדים. זה לא נגד אף דתי זה לא נגד בני ברק".

"ראש העיר הראשון שהלכתי לבקר היה ראש העיר בני ברק. כי היו הרבה טענות על שכונות שלמות בקו התפר שסופגות דברים מהעיר בני ברק הוא לא ראה בשום בעיה בעיה".

חוסר משמעת יש רק בעיר בני ברק?

"אין משמעת מאה אחוז. שלמות זה רק בשמים. נהיה ספורט לחפש תמונה של רמת גנים מפרים הנחיות"

פורסם כי בפארק הירקון הייתה פעילות בניגוד להנחיות

"נפלת קורבן לפייק ניוז. הפארק אצלנו סגור ונעול עד היום עם גדר שני מטרים גובה. אין יוצא ואין בא. בריאות הציבור קודמת לכל. קיבלתי מאות קללות".

האם עשית חומה בגבול העיר רמת גן בני ברק להפריד בין החרדים לחילונים?

"אמרתי שגדרות וחומות בונים מול אויבים. לאחים הנמצאים בצרה מושיטים יד ועוזרים. בתחילת הדרך כמות החולים הייתה חמישית או שישית מתל אביב. היום אנחנו חצי מתל אביב בניגוד למגמה הראשונית כי יש לנו חיים משותפים עם בני ברק".

מכנים אותך רון קובי החדש. איך אתה עם זה?

"עשינו את ה'סבבוס' המפעיל תחבורה ציבורית בשבת. זה ממתג אותי אצל אדם חרדי. אנשים נפגעו. עברתי בבתי כנסת ואמרתי עם הגב לארון הקודש עם כיפה וטלית, זה לא נגדכם. אני לא מפחד מבני אדם אני מפחד רק מאלוקים".

אני יכול לקנות כתושב בני ברק דירה ברמת גן?

"מי שרוצה לגור ברמת גן באופן טבעי יכול לבוא. אם זה לא משהו מאורגן. רמת גן רוצה להישאר כמות שהיא רוצה חילונים חרדים דתיים בבני ברק. לא תמיד הם יכולים לגור בבני ברק".

יש נתק עם ר"ע בני ברק?

"פניתי אליו בתחילת המשבר. היה עליי עליהום מטורף. אמרו שאני מוכר ביצים בקבוצות ווטסאפ זה הכניס לי אלפי הודעות, מעבר לטרחה שלי למחוק את ההודעות, אני דאגתי למשפחות הנזקקות ברמת גן, חלקם לא קיבלו את המנה לחג בגלל זה. הרבה בני ברקים טובים שפנו אליי והתנצלו ואמרו אנחנו לא חלק מזה".

"אני מתנצל בפני הבני ברקים למרות שעשיתי משהו נכון, אבל אולי הייתי עושה אותו באופן שונה. בעלי עניין רצו להרחיק את האש בגלל המחדל הגדול שהיה שם. כשאנחנו ביטלנו אתל כל הפעילויות מישהו בבני ברק אמר לקהל שלו תמשיכו כרגיל. כשגזרנו על הציבור שלנו גזירות מישהו החליט לרקוד בחתונות שהפכו לחגיגת הדבקה".

אומרים שאתה שפוט של אביגדור ליברמן

"מי שמינה אותי לשגריר באונסקו זה אביגדור ליברמן. למעט אותה שיחה שהציע לי את השגריר מעולם לא היה לנו לא חיבור חברתי, ולא חיבור פוליטי. פעם אחת הרים לי טלפון בנושא של ההסעות בשבת שיחה של דקה וחצי. פה ושם אנחנו מתראים בכנסים. אין לי שום קשר עם לפיד וליברמן".

"אני מסתכל למצלמה. להגיד עלי שיש לי משהו נגד דתיים זה לא פחות מחילול השם. לטעת שנאת חינם איפה שהיא לא קיימת זה דבר שלא ייעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר