השיטה נחשפה

היזהרו: כך ינסו לפרוץ לכם את ה'וואטסאפ'

בשבועיים האחרונים, ישנה עלייה בניסיונות הפריצה לחשבונות וואטסאפ של אזרחים. כך עובדת השיטה שמאפשרת לפורצים לגנוב לכם את החשבון (אפליקציות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במשטרה מזהירים, כי בשבועיים האחרונים ישנה עלייה בדיווחים אודות פריצה והשתלטות על חשבונות whatsapp. השתלטות על חשבון עלולה להוביל לשרשרת של פריצות לחשבונות whatsapp נוספים של אנשי הקשר השמורים במכשיר שנפרץ.

על מנת למנוע פריצה לחשבון במשטרה קוראים לציבור להקפיד על השמשת אימות דו שלבי לחשבון ה whatsapp וכן על הגנה בסיסמא חזקה על התא הקולי האישי.

הפורצים משתמשים בשיטה פשוטה למדי, הם משתלטים על חשבון וואטסאפ של אדם אחד, ולאחר מכן בודקים את כל מספרי הטלפון שאיתם הוא משוחח. הם בוחרים בכל פעם אחד מהמספרים, מנסים להתחבר דרכו לוואטסאפ, ומבקשים לשחזר את הסיסמה שלו דרך תגית "שכחתי סיסמה".

ברגע שלוחצים על תגית זו, משוגרת הודעת SMS למכשיר הטלפון של הקרבן עם קוד, ולאחר הזנתו ניתן לקבל גישה לוואטסאפ. כדי לקבל את הקוד הם שולחים לאחר מכן הודעה למכשיר הנפרץ ומבקשים ממנו את הקוד המבוקש - ולפעמים זה מצליח והקרבן התמים פשוט מוסר את הקוד למי שהוא חושב בטעות כבן משפחתו.

שימו לב, קבלת קוד אימות מחברת Whatsapp הנה רק במקרה בו נדרשת הפעלה מחודשת של חשבון או במקרים בהם בעל החשבון רוצה להעבירו למכשיר סלולרי אחר. ככל שאין ברצונכם לבצע אחת משתי פעולות אלו, מומלץ שלא להעביר לאחרים את הקוד שמתקבל בהודעת ה-SMS גם במידה והקוד מבוקש על ידי בני משפחה/קרובים לאור החשש שמדובר בניסיון השתלטות על החשבון.

אזרחים אשר חשבון ה-Whatsapp שלהם נפרץ מתבקשים לדווח למשטרת ישראל באמצעות הגשת תלונה מקוונת.

החזרת החשבון לבעליו תתאפשר לאחר מספר ימים ולאחר דיווח של קורבן העבירה ואנשי קשר שלו לחברת וואטסאפ על פריצת המספר.

כדי למנוע את הפריצה ולהקשות על ניסיונות פריצה, הפעילו במכשירכם את האימות הדו שלבי, שמצריך קוד נוסף ומונע מהפורצים להשתלט על החשבון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר