עדכון חיובי

בדיקות קורונה מהירות; רק 68 מאובחנים חדשים ביממה

אחרי למעלה מחודש, ביממה האחרונה חלה עליה קלה מאוד במספר חולי הקורונה החדשים בישראל • ציוד מעבדה חדיש יזרז את משך ההמתנה לתוצאות הבדיקות לגילוי הנגיף (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נתוני משרד הבריאות שפורסמו מוקדם יותר היום (שני), מלמדים על מגמה חיובית. לראשונה אחרי חודש, יש פחות ממאה מאובחנים חדשים ביממה.

מספר חולי הקורונה הבוקר עומד על 15,466, ביחס ל-15,443 אמש, עלייה של 23 מאובחנים במהלך הלילה בלבד, ובסך הכל עליה של 68 חולים ביממה.

בהמשך למגמה של הימים האחרונים, שוב חלה ירידה במספר המונשמים בישראל, וכעת יש רק 96 חולי קורונה הנמצאים במצב קשה, מורדמים ומונשמים.

בתוך מספר חולי הקורונה המונשמים, יש גם 6 חולים שהיו זקוקים להנשמה עוד לפני שהפכו לנשאים של הוירוס הקטלני.

מתוך 15,466 מאובחני הקורונה בישראל, 6,796 כבר החלימו - כך שבפועל יש הבוקר רק 8,468 חולים - רוב מוחלט בהם, 8,260 מוגדר קל.

הרופאה מספרת: כך השתלטנו על הקורונה בבני ברק

בתוך כך, בעיתון ישראל היום דווח הבוקר כי בשבוע וחצי האחרונים נכנס לשימוש בישראל ציוד מעבדה שמאפשר לפענח דגימות קורונה בזמן שיא של 45 דקות.

לשם השוואה: הזמן הממוצע היום עומד על 3-4 שעות, כך שמדובר בירידה משמעותית בפרק הזמן שנאלצים להמתין לקבלת התוצאות.

לפי הדיווח, הבדיקות החדשות לא מחליפות את הבדיקות ההמוניות הקיימות אלא משמשות בעיקר למקרים דחופים, כמו למשל בדיקה ליולדות שמגיעות למיון יולדות, כדי לדעת אם הן נשאיות או לא, וכן בדיקות לקשישים שמגיעים ממוסדות גריאטריים לאשפוז או חוזרים ממוסדות או בדיקות לאנשי צוות רפואי.

פרופ' מיטש שוואבר מהמרכז הלאומי למניעת זיהומים במשרד הבריאות ציין: "להערכתי, בשלב זה של ההתמודדות עם המגיפה, יכולת אבחון מהיר של כמה שיותר אנשים היא קריטית. ליכולת זו השפעה אדירה ביכולת אבחון צוותים רפואיים, במערך אשפוז אקוטי, גריאטרי, פסיכיאטרי ובקהילה. כמו כן, אבחון מהיר של נדבקים באוכלוסייה הרחבה קריטית ליכולת שלנו לבודד בתוך זמן קצר את הנדבקים ולהגיע בזמן אמת אל המגעים שלהם, דבר שמשנה את כללי המשחק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר