בצל הקורונה

עם מחיצות בידוד: היערכות ללימוד בישיבות

'כיכר השבת' חשף כי בהיכלי הישיבות רוצים לחזור ללימודים תחת שורת מגבלות ובתיעוד המגיע מישיבה בירושלים, ניתן לראות כיצד התקינו מחיצות בידוד שיפרידו בין התלמידים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כך נערכים בהיכלי הישיבות לחזרה לשגרת הלימודים, בתנאי שהמתווה המוצע יאושר על ידי הרשויות: בישיבה ירושלמית התקינו מחיצות בידוד בין השולחנות, להפרדה מירבית בין התלמידים.

על פי המתווה המסתמן, שנחשף אתמול ב'כיכר השבת' ושהוצג בפני ראשי המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) ואף אושר על ידם, כל ישיבה המחזיקה ברשותה פנימייה, תתחייב לאסוף קבוצות בנות 32 בחורים כל אחת, כאשר כל קבוצה כזו תוגדר כ'קפסולה', וכך - תחת מגבלה מספרית זו - ייפתחו הלימודים.

מתברר, כי משרד הבריאות והמל"ל הבינו כי לא ניתן יהיה לשלוט ולערוך בדיקות קורונה לכל בחור הנכנס בשערי הישיבה בה הוא לומד, ובעקבות כך גובש מתווה שיחלק את התלמידים לקבוצות קטנות, שיהיו סגורים למשך 14 יום.

'פתיחת זמן' מקורית במודיעין עילית (צילום: איתמר קירשבוים)

במידה ויתגלה חולה באחת הקבוצות, היא תישאר בבידוד למשך שבועיים. אם לאחר מכן נמצאו 31 התלמידים בריאים, בבדיקות שייערכו להם כמו לכל אזרח הנחשף לחולה, הם יוכלו להתאחד עם קבוצות בריאות מקבילות, עד לאיחוד מחודש של כלל הישיבה.

וכך, ישיבה שתוכיח שהיא מסוגלת לפצל את התלמידים ולבודד אותם בסדרי הלימוד, בשינה ובארוחות למשך שבועיים, תזכה באישור של משרד הבריאות לפתיחת הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר