יום הזיכרון תש"פ

אהבת ישראל • צפו בשיעורו של חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף

לראשונה ב'יום הזיכרון', ביוזמת 'כיכר השבת', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל • צפו בשיעורו של חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף (יהדות)

(צילום: באדיבות המצלם)

זוכרים בדרך שלנו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מדינת ישראל זוכרת את 23,816 הלוחמים שנפלו במערכות ישראל ו-4,166 האזרחים שנרצחו בפיגועי טרור, אנחנו ב'כיכר השבת' - זוכרים בדרך שלנו!

לראשונה ב'יום הזיכרון', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל.

שיעורו של חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף:

היום הזה הוא יום הזיכרון לחללי צבא הגנה לישראל, ואני חושב שכמעט שאין משפחה בישראל שאין לה הרוגים במלחמות ובאירועי הטרור שעברנו במשך שנות קיומה של מדינת ישראל.

>> הצטרפו כאן ועכשיו לאמירת תהילים לזכר הנופלים <<

לאויבים לא משנה אם מדובר בחילוני, דתי, או חרדי, ואפילו שמאלני. מבחינתם לכולנו אין זכות קיום, ולצערנו השכול קיים כמעט בכל משפחה בישראל, ולכן ביום הזה עלינו להתפלל לעילוי נשמתם של הנופלים, וכולנו מלאים בכאב נורא על היהודים שנפלו במלחמות ישראל ובפיגועים על קידוש ה'.

גם החיילים שאינם יהודים, כמו למשל הדרוזים, מעלתם בשמים גדולה מאד, והיא נחשבת כקידוש ה' גדול, ולכן צריכים להבין שמדובר באנשים קדושים, ואנו צריכים להעריך אותם ולדעת שיש להם סייעתא דשמיא שנותן להם הקב"ה.

אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש, להודות ולהעריך את הגבורה של החיילים שעושים הכול כדי לשמור עלינו, ומהצד השני אנו צריכים לדעת כי סוד ההצלחה שלהם הוא גם באמצעות התורה והמצוות שבזכותם יש גם סייעתא דשמיא.

אנחנו רוצים שהצבא שלנו יהיה חזק וינצח, אבל אנחנו צריכים לעזור להם, והעזרה שלנו היא באמצעות התורה. כשיש תורה יש סייעתא דשמיא, וכשאין תורה אין סייעתא דשמיא, ולכן ביום הזה כולנו מתפללים ולומדים תורה לעילוי נשמתם של הנופלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר