יום הזיכרון תש"פ

אהבת ישראל • צפו בשיעורו של הגאון רבי פנחס גולדשמידט

לראשונה ב'יום הזיכרון', ביוזמת 'כיכר השבת', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל • צפו בשיעורו של נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט (יהדות)

(צילום: באדיבות המצלם)

זוכרים בדרך שלנו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מדינת ישראל זוכרת את 23,816 הלוחמים שנפלו במערכות ישראל ו-4,166 האזרחים שנרצחו בפיגועי טרור, אנחנו ב'כיכר השבת' - זוכרים בדרך שלנו!

לראשונה ב'יום הזיכרון', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל.

שיעורו של נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט:

היום עם ישראל מתייחד עם החיילים שנהרגו על קידוש ה', ורציתי לומר שיש יסוד בתורה ובחז"ל שנקרא הכרת הטוב, ואנחנו רואים כבר בחטא של אדם וחווה שכלל בתוכו את העניין של אי הכרת הטוב, ויהודי מתחיל את יומו בכך שהוא אומר 'מודה אני לפניך'. ודווקא בימים של מגיפה נוראה, הדבר הראשון שאנו אומרים בבוקר זה תודה להקב"ה.

>> הצטרפו כאן ועכשיו לאמירת תהילים לזכר הנופלים <<

מבלי להכנס לשאלות אידאולוגיות של היחס למדינת ישראל, כל אחד מאיתנו חייב הכרת הטוב למי שהגן על המדינה, למי שעושה זאת היום, ולמי שעשה זאת ב. 70 השנים האחרונות, ובעיקר לאלו אשר נפלו קורבן ונתנו את חייהם כדי להגן על המשפחות ועל עולם התורה והחסידות.

הדרך הנכונה ביותר להגיד להם תודה היא בכך שאנחנו לומדים ומתפללים לעילוי נשמותיהם, ואנו חייבים לתמוך במשפחות השכול שסבלו הרבה וסובלים מידי יום, משום שהחיים שלהם השתנו לגמרי, ולכן צריך לומר להם תודה בדרך כבוד.

יהי רצון שנזכה שהקב"ה ישמור עלינו שיותר לא יפלו בקרב ובגבולות, ושנוכל לחיות חיי שלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר