פרסום ראשון

הפתרון לבעיית הלמידה מרחוק: נגן לכל ילד חרדי

במשרדי החינוך והתקשורת שוקדים על פתרון ללמידה מרחוק בציבור החרדי, רעיון חדש שעלה אתמול בפגישה לילית: חלוקת 30,000 נגנים לילדי מוסדות החינוך החרדי (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נציגי 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' נפגשו אתמול (ראשון) עם בכירי משרד התקשורת בהם מנכ"ל המשרד נתי כהן לדון בקשיים במערכת הלמידה מרחוק בציבור החרדי, בפגישה נוכחו גם נציגים מלשכת סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש.

מתברר כי היקפי הצריכה הסלולרית במגזר החרדי עלו בכ40% מאז תחילת ימי הקורונה. העובדה שמשרד התקשורת טרם הצליח לבטל את דמי הקישורית, הביא לכך שחברות הסלולר שנמצאות בתחרות קשה ומכרו חבילות "ללא הגבלה" הוצרכו להגדיל את החבילות של השיחות לצרכנים החרדים.

החברות כזכור הגישו תלונות למשרד התקשורת שהם הלכה למעשה מפסידים כסף מכך שנטל דמי הקישוריות נופל עליהם, בזמן שהצרכנים מקבלים מחיר מוזל של חבילות ללא הגבלה, אם לא די בכך בחודש האחרון מתברר כי חברות שמרוויחות כסף על שיחות נכנסות מפעילות מערכות מידע לא חיוני לציבור של חדשות וכדומה, מה שמביא את העומסים, ואת הנטל הכלכלי על חברות הסלולר, במשרד התקשורת מבינים שיש לבצע שינוי בנושא, אך דנים בימים אלו בפתרון זמני עכשווי.

בהודעה שיצאה אתמול ממשרד התקשורת נכתב כי "משרד התקשורת מבצע בקרה ומעקב באופן יום יומי אחר עומסי התעבורה ברשת בתחום התשתיות הניידות והנייחות. חרף העומסים הגדולים בשל הביקושים הרבים חברות התקשורת נערכו כנדרש ובסה"כ עומדות בסך הביקושים".

'למידה מרחוק' בחינוך הכללי (צילום: אולפן משרד החינוך)

"בשבוע האחרון, עם המעבר ללמידה מרחוק, חל גידול משמעותי בתעבורת רשתות הטלפוניה בשל שימושים רבים בקרב האוכלוסייה המשתמשת בטלפונים וקווים כשרים, דבר שגורם לקושי בזמינות מלאה של הרשתות באזורים מסוימים".

"המשרד פועל למציאת פתרונות בעניין עם החברות, עם זאת הציבור נדרש לפעול באופן מושכל על מנת להקל על העומסים בתקופה זו. לדוגמא: לייחד השימוש בשעות הבוקר לשימוש הלומדים (08:00- 15:00) ולהעדיף שימוש בטלפונים נייחים (ביתיים) על-פני טלפונים סלולאריים". מדובר בבקשה זמנית מהציבור עד לפתרון קבוע עליו שוקדים.

במשרד התקשורת מבקשים להפריד את הלמידה מרחוק מקווי התוכן

ל'כיכר השבת' נודע כי במשרד התקשורת עוקבים אחר ההחלטות של משרד החינוך בנושא החזרה ההדרגתית ללימודים, ולאור העובדה שככל הנראה רוב הכיתות הגבוהות לא יחזרו ללימודים בקרוב, נשקלת האפשרות של חלוקת עשרות אלפי נגנים ללא רדיו לילדי תלמודי התורה ובנות בית יעקב.

כך, אחת לשבוע התלמידים יטעינו את השיעורים באמצעות עמדות הטענה מיוחדות שיוצבו בכל שכונה, הנגנים יהיו מיוחדים כך שלא יאפשרו כניסת כרטיס חיצוני ויותאמו אך ורק לשיעורי התלמודי תורה ובתי הספר.

לטענת גורמים בלשכת ח"כ פרוש מדובר על כ-30,000 נגנים שיוריד את העומסים על הקווים, ימנעו את השימוש החריג והממושך של שעות עם קרינה סלולרית, ובבתי הספר יהיו עמדות הטענה שתלמידים יוכלו להגיע להטעין וללכת.

גם מבחינה כספית להורים הרעיון יוזיל עלויות, לאחר שאלפי הורים חרגו מחבילות הסלולר והגיעו לחיוב של סכומים של כמעט 200 שקל לחודש בגלל שיחות אלו, שלא לדבר על השימוש בניידים האישיים של ההורים שהגביל את ההורים והווה נטל על הבית כולו.

הרעיון צפוי לצאת לפועל לאחר ההחלטה הסופית שתתקבל השבוע בנוגע לחזרה המדורגת ללימודים, רעיון דומה יתכן ויתבצע גם בהיכלי הישיבות אם מתווה החזרה ללימודים לא ייצא לדרך בהקדם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר