שגרה הדרגתית

הממשלה אישרה: מעונות וגני ילדים ייפתחו

הממשלה החליטה לחדש את הלימודים ביום ראשון לפי המודל של משרד החינוך, אך בכפוף להערכת מצב שתיערך ביום שישי. מעונות וגני ילדים ייפתחו ללימוד בקבוצות קטנות (ארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

הממשלה החליטה הצהריים (שני) לחדש את הלימודים החל מיום ראשון באופן הדרגתי, לפי המודל שהציג משרד הבריאות - בכפוף להארכת מצב שתתקיים ביום שישי הקרוב.

לפי מתווה משרד החינוך, הגנים, מעונות היום וכיתות א' ב' וג' ישובו ללימודים - כאשר הכיתות יפוצלו לשתיים עם אנשי צוות קבועים. הלימודים לא יתקיימו בהכרח בכל ימות השבוע.

בגני הילדים - כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, וחצי שבוע בלמידה מרחוק. ייתכן שאף יפתחו את הצהרונים, עד לשעה 16:00, באותו מתכונת.

שאר הכיתות ימשיכו בלמידה מרחוק. גם אלו שישובו ללימודים, ההפסקות יהיו בשעות שונות כדי למנוע חשיפה נוספת ומיותרת בין התלמידים.

לגבי מעונות יום, אישרו את מודל ההפעלה שהציע שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, כי החזרת הפעלת מעונות היום (גילאי 0-3) תהיה זהה לגני הילדים (גילאי 3-6) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים (60% מפעילות בשגרה).

אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, יש לפצל אותם ל-2 קבוצות ולבצע רוטציה בניהן (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות ובכפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב.

לפי הדיווח בחדשות 12, נתניהו הביע חשש בנוגע לפתיחת הלימודים: "איך נעצור הדבקה בקרב ילדים? אצל מבוגרים יש לנו מסיכות. מה עושים עם ילדים?".

גם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הביע חשש ונתן את המקרה של הילדה בת ה-11 שנדבקה בקורונה ומאושפזת במצב קשה בבית החולים רמב"ם, אך שר הפנים אריה דרעי השיב: "היא הייתה יומיים עם חום גבוה במלונית ולא פינו אותה".

שר האוצר משה כחלון אמר בדיון: "צריך להוציא את כל המשק בזהירות ובצורה מדורגת בהתאם לתו סגול. לתת לאנשים אופק כדי שבעלי עסקים ידעו להתארגן על עצמם. הממשלה קיבלה קרדיט מהציבור ואני חושש שהקרדיט ילך וייגמר. מבקש שההחלטה תתקבל היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר