יום הזיכרון תש"פ

אהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב צבי יהודה לאו

לראשונה ב'יום הזיכרון', ביוזמת 'כיכר השבת', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב צבי יהודה לאו, רב 'קהל חסידים' פ"ת (יהדות)

(צילום: באדיבות המצלם)

זוכרים בדרך שלנו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מדינת ישראל זוכרת את 23,816 הלוחמים שנפלו במערכות ישראל ו-4,166 האזרחים שנרצחו בפיגועי טרור, אנחנו ב'כיכר השבת' - זוכרים בדרך שלנו!

לראשונה ב'יום הזיכרון', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל.

שיעורו של הרב צבי יהודה לאו:

מקובל אצל גדולי הדורות לומר שכאשר אדם מישראל נפטר, מוקיריו מציינים את האזכרה שלו בעליה לקברו, ובלימוד משניות, אבל לא כך הם צאצאיו של הנפטר שהולכים בדרכו, וחיים את הסתלקותו במשך כל השנה.

>> הצטרפו כאן ועכשיו לאמירת תהילים לזכר הנופלים <<

בנוסף, מקובל שכאשר מישהו רוצה לתת צדקה לעילוי נשמת מישהו, עליו לומר במפורש 'הריני נותן צדקה לעילוי נשמת פלוני, אבל צאצאיו ובניו של המנוח, אינם צריכים לומר זאת, משום שכל מה שהם עושים זה מתוקף היותם באי כוחם של הנפטר, ולכן אני חושב שההתייחסות שלנו לקדושים שמסרו את נפשם על מנת לאפשר את קיומנו כאן בארץ זהו דבר שמלווה אותנו כל השנה, משום שהעובדה שאנו יכולים לשבת וללמוד היא בזכותם, ולכן באופן אוטומטי אנחנו שייכים אליהם.

בנוסף ההסתכלות על למעלה מ.23,000 קורבנות שנפלו צריכה להיות בצורה כדי שנבין שהמחיר ששילמנו כולנו הוא יקר מאד, ושעלינו להצדיק את המחיר הכל כך כואב הזה ולהתנהג כראוי, תוך מחוייבות לדרך של עם הנצח.

יש לדעת שכל אלו שנהרגו בשל היותם יהודים קדושים הם, משום שאנו עם ישראל השכפ"ץ של הקב"ה וכיוון שהאויבים לא יכולים לפגוע בהקב"ה הם פוגעים בבניו, ולכן הנופלים נכנסים ישר בשערי גן עדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר