מה מותר ומה אסור?

עוצר ביום העצמאות: 44 מחסומים, בלי קניות ובלי תחבורה

בשעה זו מתחיל העוצר שיימשך עד מחר בשעה 20:00 - עם הגבלות בדומה לאלו שהיו בחג הפסח. יהיה אסור לצאת מהבית, גם לא לצורך קניות • יציבו מחסומים קבועים, לצד הגברת אכיפה (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באייר תש"פ | 28.04.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ישראל חוגגת עצמאות בצל הקורונה: בשעה זו (17:00), מתחיל העוצר שיימשך עד מחר, יום רביעי, בשעה 20:00. בזמן זה, יחולו ההגבלות כפי שהיו במהלך ימי חג הפסח, ליל הסדר ושביעי של פסח.

ניתן יהיה לצאת מהבית רק לצורך הצטיידות בדברים חיוניים, אך לא תותר מעבר בין הערים. גם התחבורה הציבורית תושבת לחלוטין בשעות אלו.

יחד עם זאת, יוצר לצאת מהבית לצורך תפילה במניין בהשתתפות של עד 19 מתפללים, בשטח פתוח.

משרד הבריאות מדגיש כי לא תתאפשר רכישה של מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו, וכי אסור לחגוג ולערוך מנגלים בגינות ציבוריות.

לצורך התאווררות מותר לצאת למרחק של 100 מטר מהבית, ולצורך ספורט מותר לצאת למרחק של 500 מטר. בכל יציאה מהבית יש לעטות מסכה.

זיקוקים ביום העצמאות, לפני שנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת ובאדיבות המצלם)

מהמשטרה נמסר כי בהתאם להחלטה זו, הם מגבירים את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ ותפעל לאכוף את התקנות למען שמירה על בריאות הציבור.

במסגרת ההיערכות, אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כאשר החל משעות הצהריים, מיקוד הפעילות האופרטיבית יתבצע בפריסה ארצית של 44 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות וצו בריאות העם.

לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים ואכיפה תוך כדי תנועה, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו עפ"י ההוראות.

"אנו מדגישים בפני הציבור, להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים ולהישמע להנחיות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל", נמסר מדוברות המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר