סערה בארה"ב

אלפים בהלווית הרבי; ראש העיר זעם ונזף

למרות הקורבנות הרבים מה'קורונה', אלפים השתתפו בהלווית הרבי מתולעת יעקב זצ"ל, שנפטר מהנגיף. ראש העיר נזף במלווים הרבים בחריפות, מקורבי הרבי שיגרו התנצלות (עולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

בעוד נגיף ה'קורונה' ממשיך לגבות קורבנות ברחבי ארה"ב, השתתפו הלילה (רביעי) אלפי אנשים חרדים במסע ההלוויה של האדמו"ר מ'תולעת יעקב' זצ"ל שנפטר אמש לאחר שחלה בנגיף.

ההלוויה התקיימה ברחובות וויליאמסבורג, ובשל כמות המשתתפים הרבה, נאלץ ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו להגיע בעצמו לשכונה ולפזר את המשתתפים לביתם, בגיבוי כוחות משטרה.

בהודעה שפרסם לאחר מכן ברשת הטוויטר הוא כתב: "משהו בלתי מתקבל על הדעת התרחש הלילה בוויליאמסבורג, התקהלות גדולה בהלוויה בעיצומה של המגיפה".

"כאשר שמעתי על המתרחש", הוסיף, "הלכתי לשם בעצמי לוודא שהקהל יפוזר, ומה שראיתי בלתי מתקבל על הדעת כל עוד אנחנו נלחמים בוירוס הקורונה".

"הוריתי למשטרת ניו יורק לפזר, ואף לעצור את אלו שמתקהלים בקבוצת גדולות. אנחנו מדברים על עצירת המגיפה והצלת חיי אדם. נקודה. אני מבין את הצורך האינסקטיבי להתאבל, אך התקהלויות גדולות רק יגרמו לעור מקרי מוות ולעוד משפחות באבל", כתב ראש העיר תוך כדי שהוא מציין כי הרשויות לא יאפשרו למקרים מעין אלו לחזור על עצמם, וכי הוא הורה למשטרת ניו יורק על אכיפה ואפס סובלנות בנושא הזה בכל רחבי העיר.

לאחר הסערה והביקורת שדבריו עוררו נאלצו אנשיו הקרובים של האדמו"ר זצ"ל להוציא מכתב הבהרה והתנצלות, וכך כותב המזכיר יעקב מרץ.

מכתב ההבהרה

"צר לנו שהלוויתו של האדמו"ר שלנו זצ"ל הסתיימה בכאוס ובמחלוקת, ואנחנו מרגישים שעלינו להסביר את מה שקרה. חסידיו הרבים של הרבי רצו להשתתף בהלוויה, והתכנית שלנו היתה לסגור כמה רחובות, על מנת שהחסידים יוכלו ללוות את הנפטר, תוך שמירת מרחק חברתי ולבישת מסיכות.

"תושבי ניו יורק מתהלכים מידי יום ברחובות העיר, ולכן חשבנו שהלווייה לא אמורה להיות שונה, כל עוד שומרים על ההנחיות, מה שלצערנו, לא מה שקרה והמשטרה נאלצה לפזר את ההתקהלות שנוצרה".

עוד הוא כותב כי הם מבינים את האכזבה של ראש העיר ואת התבטאויותיו כנגד ההתקהלויות, אך כואב מאד שהארוע הזה גרם להאשמה כוללת כנגד כלל היהודים, ובשל כך מתנצל המזכיר גם בפני היהודים.

  • תיעוד ההלוויה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בצילום נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר