תיעוד מרגש

שמעון חגג יום הולדת 100, השכנים הפתיעו

שמעון עיני בן ה-100, הוא האיש הכי אהוב על תושבי שכונת 'שערי חסד'. השכנים החליטו להפתיע אותו ביום הולדתו החל ביום העצמאות, בבית בו הוא מתגורר 90 שנה • מיוחד (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחד מוותיקי שכונת שערי חסד, שמעון עיני, מלאו היום (רביעי) - יום העצמאות, 100 שנים להיוולדו. השכנים החליטו להכין לו חגיגה מושלמת בהשתתפות ראש העיר.

עיני, שביומיום מתמיד להגיע למועדון הקשישים של המינהל קהילתי 'גינות העיר' מחברת המתנ"סים - בשכונה, קיבל יום הולדת - בהפתעה - על פי כללי הריחוק של משרד הבריאות.

מי שיזם את הרעיון הוא עורך הדין תושב השכונה אלקנה הולצר, יחד עם הגב' רותי וויל, הרכזת הקהילתית במינהל. השכן, אהרון רזאל השתתף גם הוא ביום ההולדת ושימח את עיני יחד עם ראש העיר משה ליאון.

אחד השכנים מתאר ל'כיכר השבת' מיהו שמעון עיני ומהו בשביל תושבי השכונה: "שמעון עיני, הוא בנם של רבקה ויעקב עיני, נולד בירושלים ב-29.4.1920 בשכונת 'אבן ישראל'. בהיותו בן 5, קנה אביו את הבית ברחוב נרקיס, בו הוא מתגורר עד היום - מעל 90 שנה".

הולצר מברך

"בשנת 1941 נישא לרעייתו מיכל לבית קן דרור. בביתם שברחוב נרקיס אשר הוא גר בו מזה 90 שנה גידלו ארבעה ילדים. הבית ששוכן בפאתי שכונת שערי חסד היה מאז ומתמיד אבן שואבת ופינה חמה לילדיהם, לבני זוגם, ולנכדים שהתפזרו וגרו בשכונותיה השונות של ירושלים. ביתו ספוג זיכרונות, ריחות ורגעי אושר".

"זהו סיפור חיים מופלא ופשוט", מתפייט השכן, "של איש יוצא דופן, איש חפץ חיים, אוהב ימים ורואה טוב, איש צנוע ונעים הליכות, סבלני וסובלני, אוהב אדם, איש משפחה למופת, סקרן ולמדן, איש אופטימי תמידי, לעולם יראה את חצי הכוס המלאה. מעיין נובע של אמרות שנונות ובדיחות. חוש הומור להתקנא...! האיש אהוב עד מאד ומוקף בארבעת ילדיו, חתניו, כלותיו, 13 נכדיו ו29 ניניו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר