אבל בעדה המרוקאית

'שייך מואיזו' איננו; הפייטן משה אטיאס ז"ל

אבל בעדה המרוקאית ובקרב חובבי הפיוט של יהדות המזרח עם היוודע דבר פטירתו של הפייטן והמלחין משה אטיאס ז"ל, הידוע בכינויו 'שייך מואיז'ו', והוא בן 83 בפטירתו (דיין האמת)

שייך מואיזו (צילום: מתוך פייסבוק)

אבל בעדה המרוקאית ובקרב חובבי הפיוט של יהדות המזרח עם היוודע דבר פטירתו של הפייטן והמלחין משה אטיאס ז"ל, הידוע בכינויו 'שייך מואיז'ו', והוא בן 83 בפטירתו.

מואיז'ו, נולד במקנס שבמרוקו, לאב וסבא מוזיקאים. כבר בתור ילד ניגן ושר עם תזמורות מקומיות. בשנת 1962 עלה לישראל, תחילה התגורר במעברה וכעבור זמן מה עבר לקריית חיים, כיום הוא מתגורר בקריית אתא.

במהלך הקריירה המוזיקלית בארץ, ניגן על מנדולינה ולאחר מכן על כינור, כתב כ-40 שירים למוזיקאי סלימאן אלמגריבי. בשנת 1969 הקליט את התקליט הראשון שלו, שנחל הצלחה במכירות ובעקבותיו הקליט עשרות תקליטים וקלטות.

שייך מואיז'ו הקליט בחייו מעל 800 שירים על צדיקי יהדות מרוקו וחיי היום יום. כמו כן נטל חלק מרכזי בלא מעט קמפיינים של תנועת ש"ס כאשר הנפיק שירים רבים שהפכו להיות מזוהים עם התנועה, עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ועם היו"ר השר אריה דרעי.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ספד לו ואמר: "קיבלתי בצער רב את הבשורה המרה על פטירת ידידי היקר, הפייטן המשורר והמלחין הדגול לעדת יוצאי מרוקו משה אטיאס ז"ל, הידוע בכינויו 'שייך מואיזו'.

"שייך מואיזו היה משורר ייחודי בתחומו ותרם תרומה משמעותית להמשך מסורת השירה והפיוט המיוחדת של יהדות המזרח. רתם את כשרונותיו האמנותיים לקידום מעמדם של יהדות המזרח בכלל ויהדות מרוקו בפרט. מתוך אמונה בצורך לרומם את קרן יהדות המזרח, תמך וחיזק את תנועת ש״ס מיום הקמתה.

"אני חב לו אישית הכרת תודה עמוקה על תמיכתו החמה בי לאורך כל הדרך, בשירים מיוחדים שחיבר ושר, שביטאו אהדה גדולה לדרך שהובלתי והכל מתוך זקיפות קומה ופיוטים מרגשים. תנחומי לאחיו ולמשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

השרה מירי רגב שלחה אף היא מברק ניחומים למשפחתו , וכך כתבה:

"משפחת אטיאס היקרה, הצטערתי מאוד להתבשר על פטירתו אבי המשפחה, משה עליו השלום, ה'שייך מואיז'ו' של עולם המוסיקה האנדלוסית הקלאסית".

"משה ז"ל היה מענקי המוסיקאים בתחום המוסיקה האנדלוסית הקלאסית ונציג בולט של הסגנון האלג'ירי. פיוטיו, לחניו, שיריו והשראתו האדירה על עולם התרבות בישראל ובארצות שמעבר לים ימשיכו להשפיע גם אחרי לכתו".

"קולו הצלול והבוטח ופועלו למען האדרתם, להבדיל מהדרתם של המוסיקה האנדלוסית הקלאסית ועולם הפיוט, יכתבו בדברי ימיו של המהלך לשוויון תרבותי ולייצוג תרבותי ראוי בישראל. יהי זכרו ברוך!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר