חוק הרוטציה

אושר בקריאה ראשונה; נתניהו וגנץ יוכלו להתחלף

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון שיאפשר את החילופים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לאחר כשנה וחצי. 72 חברי כנסת הצביעו בעד "חוק הרוטציה" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (חמישי) בקריאה ראשונה את החוק שיאפשר את הקמת הממשלה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברוטציה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. 72 מהח"כים תמכו בחוק ואילו 31 היו נגד. חברי מפלגת "ימינה" לא נכחו במליאה.

ח"כ איילת שקד שהיא ומפלגתה נעדרו מההצבעה אמרה: "שריון של חוק ברוב של 61 הינו למעשה דרישה שתבטיח שרק אם רובם של מייצגי הציבור מעוניינים בשינוי באופן אקטיבי השינוי יתבצע. לעומת זאת שריון ברוב גבוה יותר שולל מרובו של הציבור את היכולת לקבוע את החקיקה".

לדבריה, "השופט חשין צפה את הסיטואציה הזו כבר לפני 25 שנה והוא עסק בסוגיה הזו במפורש בפסק הדין בעניין בנק המזרחי דבריו אז יפים גם להיום, 'חוק מעין זה בהעדר חוקה של אמת אני רואה בו סכנה אמיתית וקרובה לדמוקרטיה בישראל גם להלכה גם למעשה'. אני אומרת לחברי הכנסת של כחול לבן, אני מקווה מה שלפחות לשופט חשין הקשבתם, אין דבר כזה לא היה דבר כזה בכנסת ישראל שמשריינים חוק ב-75 חברי כנסת ומשריינים את השריון. אתם למעשה מאפשרים בעתיד למיעוט לשלוט על הרוב".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בחר כהרגלו להסית ולהשתלח בציבור החרדי: "בקואליציה הזאת יש רק גועליציה, אין שום דבר, אין עקרונות, אין ישראל לפני הכל, כלום, רק ג'ובים ותעסוקה לכחול-לבן. אתם עשיתם הסכם בזוי שלמעשה יש לכם מקסימום ג'ובים ומינימום של השפעה. אתם מרבים לדבר על משבר הקורונה ואתם מייצרים פה באמת הוצאה בלתי סבירה של יותר ממיליארד שקל, מעולם זה לא היה. קחו מדינות דומות למדינת ישראל, כמה שרים יש בה ממשלת אוסטריה 11 שרים, כמה יש בממשלת צרפת כולל הנשיא 17 שרים זה כל הסיפור".

עוד אמר ליברמן תוך שהוא זועק נגד ההסכם עם המפלגות החרדיות: "אני שומע פה בכלל דבר חדש, ליצמן לא מנהל בכלל משא-ומתן קואליציוני, הוא מודיע לראש ממשלה שהוא לא היה שר הבריאות הוא רצה להיות שר השיכון. ולא רק שר השיכון הוא רוצה גם את רמ"י רשות מנהל מקרקעי ישראל, הוא רוצה גם את ועדות התכנון.עכשיו תסתכלו מה מייצרים לנו, אז יש לנו את ליצמן במשרד השיכון ,יש לנו את אריה דרעי במשרד הפנים ויש לנו את פני בוועדת הכספים. מה זה אומר מה זה אומר לגבי דיור בר השגה קודם כל לאותם זוגות צעירים ששירתו בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים? זה אומר שהחלום הזה שהוא דיור בר השגה הולך ומתרחק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר