סערה ב'יהדות התורה'

רשת חינוך חדשה: 'דגל' בהתנגדות נחרצת להצעת אייכלר

חילוקי דעות חריפים בתוך 'יהדות התורה'; בעוד ח"כ אייכלר מציב אולטימטום - כניסה לקואליציה רק תמרות הקמת רשת חינוך חסידית חדשה, ב'דגל התורה' מתנגדים לכך בנחרצות. כל הפרטים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ ישראל אייכלר (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

פרסום ראשון: חילוקי דעות חריפים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' ב'יהדות התורה', בנוגע להצעתו של ח"כ ישראל אייכלר הדורש להקים רשת חינוך חרדית חדשה עבור הציבור החסידי, כך נודע ל'כיכר השבת'.

חבר הכנסת אייכלר דורש מעמיתיו לסיעה לקיים את דרישתם של מועצת גדולי התורה להקים רשת חינוך חרדית עצמאית שתפעל לצד הרשתות הוותיקות: החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני ותתוקצב כמותן.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדגל התורה מתנגדים נחרצות להקמת הרשת החדשה. ח"כ משה גפני אף התבטא בשיחות סגורות כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נגד היוזמה.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי הסיבה להתנגדות המפלגה לרשת חינוך חרדית חדשה היא החשש מהתערבות המדינה הקיימת בלאו הכי בחינוך העצמאי וברשת בני יוסף. "למה לנו רשת נוספת אם אפשר לכלול את תלמודי התורה חסידיים תחת רשת החינוך העצמאי?", הוא תוהה.

יהדות התורה (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

ב'אגודת ישראל' טוענים מנגד, כי ניסיונות להכניס תלמודי תורה חסידיים תחת החינוך העצמאי נתקלו בהתנגדות.

ח"כ אייכלר טען כי "ישנן שתי רשתות חינוך חרדיות שהוכרו במשך השנים לתקצוב מלא: החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני בני יוסף. רשתות אלו הוחרגו בהסכמים הקואליציוניים של שנת 1992 ומאז הן מתוקצבות ב-100 אחוז כמו בחינוך הממלכתי.

"הסיבה לקיומן של שתי רשתות חינוך נפרדות למגזר החרדי נובעת בשל חילוקי דעות ותחושות אפליה שהייתה בין המגזר האשכנזי למגזר הספרדי. ממשלת ישראל הבינה את הנחיצות של הקמת רשת חינוך נפרדת למגזר הספרדי, ובשנת 1992 חתמה על הסכם מול מפלגת ש"ס והכירה ברשת מעיין החינוך".

"במשך השנים הופלו לרעה, תלמודי התורה הוותיקים והחדשים במגזר החסידי, אך לא רק. בשל רצונו של המגזר לשמר את דרך החינוך על פי השקפת עולמו, הוא נאלץ לוותר על שותפות באחת מרשתות החינוך החרדיות, והסתפק במוסדות מוכש"ר ופטור. היה לכך מחיר כבד של אפליה לרעה עד כדי דילול התקצוב של עשרות אחוזים מהתקצוב", טען אייכלר.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי ח"כ ישראל אייכלר קיבל אור ירוק מגדולי התורה ללכת עם דרישתו עד הסוף, תוך שהוא מציב אולטימטום כי לא יישב בקואליציה במידה ובקשתו לא תקודם על ידי הסיעה כולה.

מנגד, בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת': "דרישתו של ח"כ ישראל אייכלר לא ישימה בשטח. מדובר במיליארדים שלא קיימים כרגע בקופת המדינה". עוד מוסיף הבכיר: "מדובר בקצת שרירים של חבר כנסת באגודת ישראל על מנת לקבל וועדה לידיו".

ל'כיכר השבת' נודע כי בשיחות סגורות התבטא ח"כ אייכלר כי "אם החינוך העצמאי היה נענה לבקשת גדולי הדור להכניס את תלמודי התורה שרוצים בכך לתקציב הרשת לא היה צורך בהקמת רשת חינוך חדשה. הקריסה הכלכלית של רבבות הורי ילדי הת"תים מחייבת חישוב מסלול מחדש גם בחינוך העצמאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר