"ניאלץ להאריך את הסגר"

רגע לפני הפינוי; חולי הקורונה בקריית בעלזא לא באו

הסיפור המלא: כך נכשלה ברגע האחרון תכנית פינויים של חולי הקורונה המתגוררים ב"קריית בעלזא" בירושלים למלוניות שהוכנו במיוחד עבורם • גורם בכיר: זו התנהלות תמוהה, שתאריך את הסגר (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חסידי בעלזא בקריה בי-ם. אילוסטרציה (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מקומם: למרות שהוטל עליה סגר, בשל העובדה שמספר חולי הקורונה בה זינק בתוך ימים ספורים, מתברר כי החולים השוהים בקריית בעלזא בירושלים מסרבים משום מה להתפנות מבתיהם ל'מלונית' מיוחדת שהוכשרה עבורם ביישוב מרוחק.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך סוף השבוע האחרון החלו גורמים במשרד הפנים לנהל שיחות עם עסקני חסידות בעלזא, במטרה לפנות את החולים בשכונה, זאת כדי להוריד את מספר החולים באזור ולהפחית כך את הסיכון לסביבתם.

ואכן סוכם תחילה, כי ביום שישי יפונו כ-20 משפחות בהן ישנם כמה חולים, יחד עם קרוביהם הבריאים, כמו גם עשרות חולים בודדים, ואלו יועברו למתחמים שהוכנו עבורם, במלון דן פנורמה בירושלים, בישוב מעלה החמישה וב'חווה הגלילית' שבמושב גורן.

במשרד הפנים הכינו חדרים ייעודיים עבור החולים הבעלזאיים, וגם סוגיית האוכל הכשר טופלה באופן מושלם: הוזמנו עבורם מנות בכשרות מהודרת, המקובלת עליהם.

הסגר על השכונה

אחרי ההכנות המרובות, הגיעו ביום שישי בצהריים רכבי הסעות אל שכונת קריית בעלזא, כדי לפנות את החולים ומשפחותיהם, אך כאמור ברגע האחרון עסקני החסידות חזרו בהם והתכנית לא יצאה אל הפועל.

גורם המעורה בנושא אומר ל'כיכר השבת': "ההתנהלות שלהם לא מובנת. בגללם - במצב הנוכחי לא תהיה ברירה, אלא להאריך את הסגר בתקופה נוספת; אולי אף עשרה ימים".

"הזמנו עבורם כל מה שביקשו מאיתנו, והיינו בהלם, כשבערב שבת, ברגע האחרון, הודיעו לנו על אפס פינויים מהשכונה", מוסיף גורם בכיר אחר.

עיתונאי 'הארץ' אהרן רבינוביץ ציין על כך בטוויטר, כי בחמ"ל העירוני בירושלים זועמים על עסקני חסידות בעלזא בשל התנהלותם סביב פינוי החולים המדוברים.

אחת מהדמויות המוערכות בשכונה, מסכם את ההתרחשויות האחרונות בנימה עגומה: "אולי פטירתו המצערת אמש של ה'ראש-ישיבה' (הגרש"י רוזנגרטן זצ"ל. ק.ר.), שחלה בקורונה, תשנה משהו בהבנת המצב המסוכן. כמה חבל וכואב".

יצוין, כי גורמים בחסידות בעלזא הכחישו את הטענות המובאות בידיעה. גורם שהיה מעורב בתכנית הפינוי טוען: "היה דיבור על פינוי במקום הסגר. ברגע שאושר הסגר - לא היה עוד משא ומתן על פינוי החולים. מדובר בשקר. לא היו דברים מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר