צפו בראיון

סיבוני: "שייח מואיז'ו היה אמן בכל מהותו"

החזן והפייטן שמעון סיבוני, בראיון זום מיוחד לזכרו של 'שייח מואיז'ו', על דמותו הייחודית של הזמר המרוקאי, משה אטיאס, מדוע לא הצליח בציבור הרחב וגם ביצועים לדוגמא (מגזין)

(עריכה: יוחנן בלייך)

החזן והפייטן שמעון סיבוני, המכונה 'הטנור הספרדי' בראיון זום מיוחד עם איש המוזיקה והתקשורת ליאור מיכאל, לזכרו של 'שייח מואיז'ו', הזמר משה אטיאס ז"ל שהלך לעולמו ביום חמישי האחרון.

סיבוני מספר בראיון כיצד הכיר לראשונה בעת שעלה לארץ ישראל לפני כ-30 שנה ופגש את שייח מואיז'ו בקרית אתא. הוא מתאר את שליטתו הרבה של אטיאס בכלי נגינה רבים.

הוא מספר על דמותו הייחודית של הזמר המרוקאי הנודע שהקליט עשרות אלבומים. מסביר על סגנון המוזיקה הייחודי של שייח מואיז'ו ה"ז'ירי" ומסלסל כהדגמה בקולו הייחודי.

סיבוני מתייחס גם לעובדה שלמרות הידע הרב שלו, לא הצליח שייח מואיז'ו לפרוץ לתודעה הציבורית הרחבה בשונה מפייטנים וזמרים אחרים מתחום המוזיקה המזרחית.

"הוא היה מסוגל להמציא במקום חרוזים לשיר, כאילו כתב אותם בביתו מראש. הייתה לו יכולת ספונטנית בלתי רגילה. ראיתי את זה במו עיניי. כל פעם שהייתי בא אליו הביתה, כשהיה פותח את הדלת היה כבר שר עליי שיר שהמציא במקום".

צפו בראיון המלא על דמותו הייחודית:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר