צפו בתיעוד

כריש לוויתן, הדג הגדול בעולם, במצפה אילת

במפרץ אילת, זיהה היום פקח היחידה הימית של מרחב איילת ברשות הטבע והגנים כריש לוויתן, הנחשב לדג הגדול בעולם • צפו בתיעוד, וקראו את ההסבר המלא על הדג הנדיר (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים)

פקח היחידה הימית של מרחב איילת ברשות הטבע והגנים, זיהה היום (ראשון) במפרץ אילת כריש לוויתן - הנחשב לדג הגדול ביותר בעולם, שאינו מסוכן לאדם.

ברשות הטבע והגנים מבהירים כי מדובר בערך טבע מוגן. כריש הלוויתן הוגדר גם בספר האדום של IUCN – האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע, כמין בסכנת הכחדה, כלומר, בסיכון משמעותי להכחדת המין מהטבע. אין להתקרב אליו יתר על המידה ואין להפריע לו במסלולו.

הפרט הגדול ביותר שנתפס אי פעם ונמדד בצורה מדויקת היה באורך של 12.65 מטר ובמשקל של מעל 21.5 טון. טענות לגבי פרטים גדולים יותר שנצפו אינן מבוססות מבחינה מדעית.

למרות גודלו, כריש זה אינו נחשב למסוכן לבני אדם, וצוללים רבים נוהגים ללוותו ואף להיצמד אליו תוך כדי תנועה. הכריש הלווייתני נצפה לעתים קרובות בפיליפינים, בחופי תאילנד, באיים המלדיביים, במערב אוסטרליה, באיי גלאפגוס ואף בים-סוף.

הכריש הלווייתני ניצוד לעיתים כחלק מדיג מסחרי או חובבני, לרוב במקומות בהם הוא מתקבץ באופן עונתי. גודל האוכלוסייה נמצא כיום בירידה, ומצב השימור שלו מוגדר כיום על ידי ה-IUCN כמין בסכנת הכחדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר