האשמות חמורות ביותר

ראש ישיבת 'גרודנא' נגד אנשי 'דגל': "מחללים שבת, נגדנו"

'אתם מביאים את השלטונות בשבת וחיללתם שבת. איפה הגענו?!'; במילים חריפות אלה, האשים רבי משה שמידע, ראש ישיבת 'גרודנא' ומרבני 'הפלג', את אנשי דגל התורה • האזינו למתקפה (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש ישיבת 'גרודנא-אשדוד', הגאון רבי משה שמידע, מרבני 'הפלג הירושלמי', יוצא - בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', במתקפה חריפה נגד אנשי 'דגל התורה' ורבניה, ומאשים כי אנשי 'דגל התורה' מחללים שבת בשביל להביא את השלטונות נגד ישיבתו ואנשי 'הפלג', כדי שאלו יפזרו התקהלויות לא חוקיות. דבריו החריפים מתפרסמים לראשונה ב'כיכר השבת'.

"למה להפריע לאחרים ולרדוף אותם?", פתח הרב שמידע את נאומו, "יש בני עליה שרוצים לגדל תינקוות של בית רבן בדרך המסורה לנו ואתם רודפים אותם. אני אומר דברים בדוקים. מקומות שכבר השלטונות מסכימים לנו, אתם מציקים לילדים, רודפים אותם, מצלמים אותם ומפחידים אותם".

"ומה קורה?" המשיך הרב שמידע והאשים את אנשי דגל התורה, "אתם ממשיכים לשמור על קדושת המרפסות. סומכים על שיטות דחוקות בשעת הדחק. למה לרדוף את מי שרוצה לקיים מניין כהלכתו? התשובה היא אחת: משתוללת שריפה של קרירות, יש רוח טומאה להיות רודפים".

"אתם מחללים שבת בשביל המצווה הקדושה הזאת", האשים הרב שמידע, "אתם מביאים את השלטונות בשבת וחיללתם שבת. איפה הגענו?!".

ראש ישיבת גרודנא הוסיף ואמר כי "היה רק דיבורים שאולי יוכלו לפתוח את הישיבה לפי כל התקנות. אבל לא! צריכים למנוע את זה. שירתחו את הדלתות של הישיבה בעדות שקר. תסבירו לי איפה הגענו?! למנוע שמא ושמא יוכלו ללמוד תורה בישיבה עם כל השמירות, חגגו בכל התקשורת".

הרב שמידע אף האשים את הרבנים והעסקנים שפעלו למתווה הקפסולות: "שלא תראו את הדפים שהם חילקו, אתם קובעים מכסות כמה בחורים יוכלו להיות בישיבה. אותם רשויות שקובעים מכסות ושולחים בחורי תורה לשמד הם מנסים לקבוע מכסות לישיבה. אותם רשויות. אתם קובעים מי ילמד ומי לא ילמד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר