5 דרכים קלות להפוך את הבית לבטוח יותר בימים אלו

רובנו עדיין מעבירים את רוב הזמן בבית וההסגר גורם לנו לא רק לעצב אותו מחדש, אלא גם לבדוק כמה בטוח הוא. יש כמה דרכים קלות להגביר את בטיחותו וכדי ליישם אותן נדרשות גג שלושים דקות (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרות ההקלות והתחושה שאנו אוטוטו חוזרים לשגרה, רובנו (בתקווה שכך) עדיין מעבירים את רוב הזמן בבית. ההסגר גורם לנו לא רק לעצב אותו מחדש, אלא גם לבדוק כמה בטוח הוא. למרבה המזל, ישנן כמה דרכים קלות להגביר את בטיחותו וכדי ליישם את רובן נדרשות פחות משלושים דקות. להלן כמה רעיונות שיעזרו לכם להפוך את הבית שלכם לבטוח יותר תוך חצי שעה:

1. שמרו על בטיחות המטבח

מכיוון שכולנו מבשלים עכשיו לעתים קרובות יותר, כדאי לנקוט בכמה אמצעי זהירות נגד שריפות במטבח. הזיזו פריטים דליקים, כמו מגבות או כפפות לתנור, שאתם מאחסנים קרוב מדי לתנור. שמרו על מכסה לסיר בקרבת מקום ובהישג יד בזמן הבישול, למקרה שתצטרכו אותו כדי להשתלט על האש בזמן הבישול (אתם לא רוצים לשפוך מים על שמן רותח). בנוסף, כדאי לשקול רכישת מטף כיבוי ולאחסנו במטבח, לכל צרה שלא תבוא.

מה עליכם לעשות אם מתחילה שריפה בתנור או במיקרוגל? סגרו את הדלת וכבו או נתקו את המכשיר מהחשמל.

2. בדקו את השקעים

כשכולם בבית, שקעי החשמל ברחבי הבית טוענים כעת מספר טלפונים ומחשבים ניידים בבת אחת. כדי למנוע שריפה חשמלית, הקדישו זמן לבדוק את כל השקעים כדי לוודא שהם לא עמוסים יתר על המידה.

כשאתם עושים זאת, וודאו שכבלי הטעינה צמודים ככל האפשר לקיר, כך שהם לא מהווים סכנת נפילה.

3. מנעו החלקות ומעידות

בואו נודה בזה: כשאנחנו יודעים שאיש לא יבוא לבית שלנו בזמן הקרוב, אנו נוטים יותר לתת לבלגן להיערם. סיבה אחת לסדר: הצעצועים והספרים של הילדים המונחים על הרצפה עלולים להוביל למכשולים ונפילות. לפני שאתם הולכים לישון, הקדישו 15-20 דקות כדי פשוט לפנות את הרצפה והמעברים בבית שלכם, גם אם לא תצליחו להקדיש זמן לפינוי הכל.

4. שפרו באופן מיידי את איכות האוויר

אם יש לכם מכשיר אדים, כנראה שהגיע הזמן לנקות אותו. ללא ניקוי קבוע, האדים יכולים להפיץ חיידקים ועובש באוויר.
לפני שאתם מדליקים את המזגן העונה, קחו קצת זמן כדי לאבק את כל פתחי האוורור.

5. אחסנו מוצרי ניקוי בבטחה

אם הצטיידתם לאחרונה בחומרי ניקוי מסיביים, וודאו שאתם מאחסנים אותם במקום בטוח, מחוץ להישג ידם של ילדים. אם הם נמצאים כרגע מתחת לכיור, שקלו להעביר אותם למדף גבוה או לארון נעול, אם יש לכם אחד כזה. בדקו שוב כי כל בקבוק מסומן בבירור ומעיד על תכולתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר