צפו ב'המבקר'

אמן הווקאל חושף: כך יוצרים מוזיקה ווקאלית

אמן האקאפלה המצליח, יונתן שטרן, בראיון והדגמה מהאולפן האישי שלו על יצירת מוזיקה ווקאלית. כיצד זה עובד טכנית? והאם מוזיקה ווקאלית אכן קלה יותר להקלטה? • צפו (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: יח"צ)

אמן האקאפלה המצליח, יונתן שטרן, מתארח לראיון זום בתכנית 'המבקר' לרגל ימי ספירת העומר. שטרן שהוציא לפני שנה את אלבום הבכורה שלו, הפך בשנה האחרונה למעבד אקאפלה מבוקש במיוחד שיוצר עיבודים ווקאליים רבים בשביל אמנים בארץ ובחו"ל.

שטרן מספר בראיון על המהפך של השנה האחרונה בה הפך להיות מעבד בשביל אחרים, לצד היצירה העצמאית שלו שממשיכה כל השנה ולא רק בימי ספירת העומר ושלושת השבועות.

הוא מדגים, פרויקט ווקאלי על המחשב ומסביר על המורכבות של יצירת מוזיקה ווקאלית אל מול מוזיקה "רגילה", "נגן גיטרה יכול לנגן 6 צלילים ביחד בלי בעיה ושישמעו אחידים, כדי להגיע לתוצאה כזו בווקאל אני צריך להקליט כל צליל בנפרד עבור כל אקורד וזו כבר עבודה לא פשוטה בכלל", הוא מסביר.

זאת בנוסף לצורך "לסדר" את הקול האנושי שאינו יציב כמו כלי נגינה, "כל דבר אורך זמן רב ואנשים לא מבינים שכדי לעשות משהו טוב צריך להיערך לזה בזמן ולא להתחיל לעבוד על המוזיקה רק באמצע ספירת העומר", הוא אומר בחיוך.

שטרן מספר כי הוא מקפיד לשיר את כל הקולות בעצמו כולל הבס מבלי לעוות את הצלילים, "כל צליל שמעוותים אותו ומשנים לו את הגובה ממנו הוקלט במקור זה יוצר עיוות שמפריע לי באוזן. אני מקליט את כל הצלילים בעצמי כמעט בלי שום אפקטים. גם כאשר אני עושה שימוש באפקטים זה רק כדי להעצים ולנפח צליל שכבר יצרתי בעצמי בפה".

הוא מסביר על ה"ביטבוקס" - אמנות התופים בפה בה הוא מתמחה וכיצד הוא מקליט אותה ומסביר ומדגים כיצד מקליטים מוזיקה ווקאלית שכבה מעל גבי שכבה.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר