דו"ח קטלני

מבקר המדינה: "עיריית ביתר עילית אינה פועלת בהתאם לחובת הנאמנות שלה לציבור"

ניגוד עניינים של חברי המועצה; הקצאות ללא המסמכים המעידים על עמידה במלוא תנאי הסף; אי פיקוח על הקצאות אלו ועוד • מבקר המדינה בדו"ח חריף נגד עיריית ביתר עילית (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין (צילום: ללא קרדיט)

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, פרסם היום (שני) דו"ח חריף על התנהלות עיריית ביתר עילית בכל הקשור להקצאת קרקעות לעמותות ברחבי העיר.

מהביקורת עולה כי העירייה מפרסמת לציבור רשימות הקצאות אך לא כלולים בהן כל הפרטים הנדרשים, ובכללם תקופת ההקצאה, אישור הארכת הזמן לפיתוח הקרקע ככל שניתן, ביטול בקשות להקצאה או החזרת הקרקע לעירייה.

עוד עולה כי מבדיקת 30 הקצאות עולה כי מרבית ההקצאות שנבדקו בוצעו אף שהעירייה לא קיבלה מהעמותות את כל המסמכים המעידים על עמידה במלוא תנאי הסף: 94% מהעמותות לא הציגו תכניות פיתוח ומקורות כספיים, 47% לא הגישו מסמכי יסוד, 37% לא הגישו הצעת תקציב, 31% לא הציגו הוכחת ניסיון בתחום החינוך, 20% לא הציגו דוחות כספיים מבוקרים והוכחת צורך על פי תבחיני העירייה.

המבקר תוקף בחריפות את חברי המועצה שלא הצהירו על הקשר שלהם עם העמותות: "נבחרי ציבור בעירייה ועובדי עירייה לא הצהירו על זיקתם לעמותות שמועצת העירייה אישרה להן הקצאות מקרקעין. אי-הצהרה זו אינה עולה בקנה אחד עם ההנחיות המחייבות, שנועדו למנוע מצבים של פגיעה בטוהר המידות ולחזק את אמון הציבור בהחלטות המועצה".

עוד סעיף שמעלה סימני שאלה רבים על התנהלות העירייה מדבר על העובדה שעמותות שזכו בהקצאה ולא השתמשו בקרקע לצורך היעד שביקשו, לא נדרשו להחזיר את הקרקע: "העירייה לא פיקחה על השימוש במקרקעין שהקצתה, ובכלל זה היא לא פעלה לביטול הסכמים עם עמותות שלא פיתחו את הקרקע שקיבלו; לא החזירה לחזקתה מבנים שהוקצו לתקופה קצרה אף שחלף מועד ההקצאה, ולא אכפה במשך שנים תנאי הסכם הקצאה על עמותה שהשכירה מקרקעין שהוקצו לה לגורם שלישי שלא בהתאם לייעודם וכן על עמותה שהפעילה אולם אירועים בבית כנסת".

מבקר המדינה קורא ליועץ המשפטי של העירייה: "לרענן את הנהלים וההנחיות בנוגע לזיקות ולניגודי עניינים ולחדד את החובה לנקוט הקפדה יתרה על מילוים כלשונם לשם מניעת הימצאות נבחרי הציבור ועובדי העירייה בניגוד עניינים ועל מנת לחזק את אמון הציבור בהחלטות העירייה".

מבקר המדינה מסכם את הדו"ח החריף: "ממצאי דוח זה מעידים כי העירייה חרגה מהוראות משרד הפנים בכל הנוגע להקצאות מקרקעין ולפיקוח על השימוש בהם. על העירייה ועל העומד בראשה לפעול כמתחייב מאחריותם הציבורית לשמירת נכסי הציבור ומחובת הנאמנות שלהם כלפי הציבור ולפעול לתיקון הליקויים שפורטו בביקורת. על משרד הפנים לפעול לקיצור משך הטיפול באישור ההקצאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר