"מתווה הקפסולות"

ישיבות 'עטרת שלמה' ו'אור ישראל' יחזרו היום ללימודים

לאחר שעמדו ב'מתווה הקפסולות', ישיבות 'עטרת שלמה' ו'אור ישראל' יפתחו היום את 'זמן קיץ' בישיבה • ישיבת 'חברון' צפויה להצטרף בהמשך השבוע • ישיבות נוספות פועלות לקבל אישור (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההכנות בישיבת 'עטרת שלמה', השבוע (צילום: ללא קרדיט)

הישיבות ראשונות שצפויות לחזור היום (שלישי) לישיבה הם ישיבות 'אור ישראל' ו'עטרת שלמה' וזאת לאחר שקיבלו הלילה (שני) אישור סופי ממשרד הבריאות וועד הישיבות. כך נודע ל'כיכר השבת'.

במשך ימים ארוכים פעלו הישיבות לקבל את האישורים הנדרשים על מנת לפתוח את הישיבה בהתאם למתווה שאושר על ידי המל"ל ומשרד הבריאות, לפיו כל קבוצה של 26 תלמידים תבודד בנפרד למשך שבועיים.

בישיבות הכינו למעלה מ-10 מתחמים שונים שיאכלסו את הקבוצות המבודדות, כאשר בעוד שבועיים יחלו להתאחד קבוצות בבית המדרש המרכזי. במהלך השבוע הקרוב תצטרף ישיבת חברון למתווה ותחזור באופן חלקי לישיבה.

בינתיים ישנם ישיבות נוספות הפועלות לקבל אישור להפעלת מתווה הקפסולות באופן חלקי הם ישיבות טשעבין החסידית, בית מדרש עליון, נתיבות חכמה (וולפסון), קול תורה ועוד.

ד"ר שלוסברג מסביר את 'מתווה הקפסולות'

במסמך שנשלח לתלמידי ישיבת אור ישראל פירטה הנהלת הישיבה את הכללים לחזרה לישיבה על פי מתווה הקפסולות: הישיבה תחולק ל'קפסולות' של 26 בחורים כל אחת, כאשר כל קפסולה תהא מנותקת לחלוטין משאר הקפסולות, ותנהל את אורחותיה באופן עצמאי, דהיינו בימ"ד לתפילה וללימוד התוה"ק, אכילה ושינה וכיו"ב.

בידוד זה יימשך 14 יום, ולאחריהם מתקבצות כל הקפסולות ביחד, והישיבה חוזרת לתפקוד מלא בלא הגבלות בתוך שטח הישיבה. אמנם כל זמן שהרשויות לא יחזירו את השיגרה, מתחם הישיבה יהיה סגור בפני זרים מחשש הדבקה, ולא יוכלו להיכנס למתחם הישיבה אלא לאחר בידוד של 14 יום.

עוד נכתב במסמך שהועבר לתלמידים כי גם בתקופת הקפסולות יתאפשרו משלוחים בין הבחורים לבתי הוריהם לשני הכיוונים, ולאחר מכן יתאפשרו גם ביקורים של ההורים במתחם מיוחד שיוקצה לכך בישיבה.

באורח נדיר בישיבת 'אור ישראל' וכהוראת שעה, הנהלת הישיבה תאפשר החזקת טלפונים ניידים כשרים אצל הבחורים.

הישיבה הודיעה לתלמידים כי בתקופת הקפסולות לא תהיה אפשרות להשתמש במכונות הכביסה, ואי לכך רצוי להצטייד בציוד רב יחסית, כאשר הישיבה תספק לכל החדרים אבקת כביסה לצורך כביסה קלה בידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר