במתכונת מצומצמת

בהוראת נשיא מועצת החכמים: הישיבות הספרדיות חוזרות

3 שעות לימוד בבוקר ו-3 אחר הצהריים, בקבוצות קטנות ובחדרי שיעורים שיוחדו לכל קבוצה שתשמע שיעורים, לימוד בחברותות, לימוד מוסר, ותפילות מנחה וערבית • כך יחזרו הישיבות הספרדיות לצעירים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חכם שלום חותם על ההוראות, היום (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ימים ספורים לאחר תחילת 'זמן קיץ', ולאחר בחינה מדוקדקת מול גורמי הרפואה והצוות המקצועי והתורני שמינה לנושא זה, מכריע היום (שלישי) נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, על חזרה להיכלי הישיבות לצעירים, במתכונת מצומצמת.

מדובר בשלוש שעות לימוד בבוקר ושלוש שעות אחר הצהריים, בקבוצות קטנות ובחדרי שיעורים שיוחדו לכל קבוצה בה יתקיימו שיעורים, לימוד בחברותות, לימוד מוסר, ותפילות מנחה וערבית.

במסגרת ההוראות, אותן מביא בנו הרב יעקב כהן, ראש הישיבה לצעירים נזר התלמוד, נאמר כי עדיפות היא לקיים את סדרי הישיבה במקומות פתוחים אם הדבר מתאפשר, ואם לא - "יפעלו כפי ההוראות שנכתבו ובמסגרת השעות שהוגדרו תוך שמירה על הנחיות גורמי הבריאות".

כמו כן, במסגרת ההוראות מורה הגר״ש כהן לבני הישיבות להקפיד הקפדה יתירה שלא להיקהל בשטח הישיבה, לא להביא דברי מאכל, לא להשתמש במתקני המים הציבוריים ולבדוק חום עצמם מידי יום לפני שיוצאים מביתם, וכן בחזרה לבית - "יילכו יחידים ללא קבוצות וללא התקהלויות. עוד הורה מרן כי השיעורים שימסרו ימשיכו להיות מועברים במערכות הטלפוניות עבור התלמידים שאינם יכולים להגיע לישיבה".

ההוראות המפורטות

את מכתב ההוראות המופנה אל ראשי הישיבות חותם הרב בכתב ידו, כך: "ידוע מ״ש רז״ל תורה תורה אגוני מגנא ואצולי מצלה, וכמה חשוב קמיה קוב״ה אם מתאמצים להקים שעורי תורה ובפרט לתלמידים שהעולם עומד על הבל פיהם, ויבורכו בכל הברכות אלה אשר נושאים בעול לקיים מה שנאמר כאן".

"ושנזכה שקב״ה יצילנו ויעקור את המגפה מארצינו ומעל כל עמו ישראל בכל מקום שהם, ויעזרנו ויזכנו שנעסוק בתורה כמה שאפשר עד כל שעות היום אמן כן יהי רצון. הכו״ח לכבוד מקימי התורה", מסיים ראש הישיבה.

הגר"ש כהן חותם על ההוראות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר