נכד הגר"ח מסביר:

"הוא יודע על הנפטרים, אך בלי תורה - הסכנה יותר גדולה"

עמדתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בענין פתיחת מוסדות החינוך למרות החשש מה'קורונה', מוסברת כעת באריכות מפי נכדו - שמדגיש: הכל רק 'בהסכמת גורמי הרפואה שמטעם השלטון' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: כיכר השבת)

"רבים שואלים, מה דעתו של רבי חיים קניבסקי בעניין פתיחת הלימודים, ולמה דעתו כך?" - כך פותח נכדו, הרב שלמה קולדצקי, את דבריו בעלון תורני שפרסם אתמול (שני).

עמדתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, בענין הלימודים בעולם התורה בתקופת הקורונה, זכתה כידוע לכותרות רבות ועוררה שיח ער בציבור; כעת הנכד נרתם לבאר את עומק דעתו של הסב הגדול.

לדבריו, "דעת רבי חיים קניבסקי - והוא מתעקש על כך - שצריך להתעקש לפני הרשויות שחשוב לנו פתיחת הלימודים, כי אם היו יודעים חשיבות הדברים, היו מוצאים פתרון, והם פשוט לא מבינים בכך (וכעין שמצינו בביאור הלכה בעניין רופא שלא מבין בחשיבות יום הכיפורים), ושיעשו הכל בשביל לפתוח את מוסדות התורה, בהסכמת משרד הבריאות כמובן, ופשיטא שיעשו זאת לפי הכללים וההוראות".

בשלב זה נוגע הרב קולדצקי בנקודה הרגישה ביותר: "למרות שמגיעות אליו הידיעות שיש מאות נפטרים כאן בארץ, גם צעירים ללא בעיות רקע, בכל אופן אומר רבי חיים שבלי שיפתחו את מוסדות הלימוד אנו נמצאים בסכנה יותר גדולה, כי זה מה שמגן עלינו".

דברי הגר"ח, בראשית המשבר (ארכיון. ללא קרדיט)

"כמו שלהבדיל כל אחד מבין שאי אפשר לסגור את הצרכניות, את בתי החולים ואת הצבא, כי האויבים יכנסו ויכבשו כאן הארץ, כך אי אפשר לסגור את בתי התלמוד, כי המשחית יכול להכות בנו ללא רחם. ולכך אומר רבי חיים קנייבסקי, שידברו עם כל הגורמים שיעשו כל המאמצים שילדי ובחורי ישראל יחזרו לתלמודם ככל שמתאפשר".

ולסיום: "כמובן כמובן שהכל יהיה בזהירות הנדרשת ובפיקוח מומחי רפואה ובהסכמת גורמי הרפואה שמטעם המדינה השולטת, ומבקש שכל הדברים ייעשו בתיאום עם שאר גדולי ישראל ובראשם רבי גרשון אדלשטיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר