חבר ה'מועצת' החליט

קול תורה: ייבחרו "המצוינים של הישיבה", כניסיון ל'קפסולה'

ראש ישיבת קול תורה הכריע, בתום התלבטות ארוכה, כי הבחורים המצוינים של הישיבה, "החביבים עליו", כהגדרת מקורבו, יתחילו את לימודיהם ב'קפסולה' אחת, כניסיון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: שמואל קסק, wikimedia)

ישיבת קול תורה, שחשבה להתחיל את ה'זמן' תוך יישום 'מתווה הקפסולות', התחרטה היום (שלישי), והחליטה לפתוח קפסולה אחת בלבד, "למצוינים", כדברי גורמים בהנהלה.

במשך יותר משבוע, הסתפק ראש הישיבה הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, חבר מועצת גדולי התורה, אם לפתוח את הישיבה במתכונת המדוברת או לא, אך לבסוף הורה להנהלת הישיבה לא לפתוח את רובה.

תלמיד בישיבה מסביר, בשיחה ל'כיכר השבת': "ראש הישיבה ידוע באופיו ה'ייקי' וכאחד שחושש מאוד בענייני בריאות, לכן לא התפלאנו כשהודיעו לנו כי לעת עתה הישיבה לא תפתח את שעריה, ורבני הישיבה ימסרו שיעורים רק דרך הקו הטלפון הפנימי".

למה ראש הישיבה לא רוצה לפתוח?

"הוא חושש מהדבקה המונית. ראש הישיבה מאוד זהיר, ומאז כניסת הנגיף לחיינו הוא כלל לא יוצא מפתח ביתו. מה גם שהייתה בעיה טכנית, כי במידה והישיבה הייתה נפתחת ב'מתווה הקפסולות', לא היה לרבנים איך למסור את שיעוריהם, וכן חלוקת האוכל וההפרדה בין הבחורים הייתה בעייתית".

הכנות ללימוד ב'קפסולות', בישיבת חברון (בהתאם לסעיף 27 א)

ומה יקרה עכשיו, יפתחו או לא?

"בשעה האחרונה החליט ראש הישיבה לעשות ניסיון על 'קפסולה' אחת בלבד: מתוך מאות בחורי הישיבה, ייבחרו 26 המצוינים ביותר - החביבים על ראש הישיבה - והם יתחילו את הלימודים בתוך 'קפסולה'".

"לאחר שראש הישיבה יראה איך זה עובד - בעוד כשבועיים - הוא יקבל החלטה על כל שאר בחורי קול תורה", מעדכן תלמידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר