חשיפת 'כיכר'

המשטרה האשימה ב'שפיכת שמן'; התיעוד - מוכיח אחרת

"שפיכת שמן על הכביש במטרה למנוע את פעילות המעצרים" - כך דיווחה המשטרה על המעצרים במאה שערים • אלא ש'כיכר' בדק את מצלמות האבטחה והופתע: לא מיניה ולא מקצתיה (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א באייר תש"פ | 05.05.20
(צילום: מצלמת אבטחה)

חשיפת 'כיכר השבת': כוחות יס"מ ומג"ב פשטו לפנות בוקר (שלישי) על שכונת מאה שערים בירושלים ועצרו שמונה חשודים בחשד למעורבות באירועי הפרות סדר, תקיפת חייל, עובד עירייה, שריפת דגל המדינה וגרימת נזק באזור שמואל הנביא בסוף השבוע האחרון.

בהודעת המשטרה שיצאה במהלך הבוקר על הפעילות, דווח כי "בנוסף, נחסם ציר תנועה בשכונת בית ישראל בעקבות שפיכת שמן על הכביש, במטרה למנוע את פעילות המעצרים".

המשטרה גם דיווחה כי הציר סגור לתנועה ובטיפול גורמים מקצועיים מטעם הרשות המקומית.

אלא שמבדיקה שערך 'כיכר השבת' במצלמות אבטחה באזור שבו נטען כי נשפך שמן על הכביש, ברחוב זוננפלד פינת מאה שערים, התברר אף אחד לא שפך בכוונה שמן על הכביש.

מהתיעוד של מצלמות אבטחה, המתעדות את כל הצומת, נראה בבירור כיצד עד לשעה 04:20 הרחוב שומם והכביש נקי - ללא שמן על הכביש. לאחר מכן, בשעה 04:23 מגיעה למקום משאית אשפה שמפנה את הזבל.

בשעה 04:27, כאשר המשאית עוזבת את המקום - מתגלה שמן על הכביש, שמן שנזל מהמשאית. בדקות הקרובות, רכבים שחולפים במקום - מפזרים את השמן שנשפך מהמשאית - על הכביש, ורק בשעה 04:40 מגיעים כוחות המשטרה לביצוע גל המעצרים.

בשעה 06:38, לאחר סיום הפעילות, מגיע למקום עובד של עיריית ירושלים כדי לטפל בכתם השמן, וכעבור שתי דקות חוסם את הכביש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "המשטרה עצרה לחקירה במהלך היממה האחרונה 7 חשודים בחשד שהיו מעורבים בחודש האחרון באירועים חמורים של הפרות סדר, תקיפת עובדי ציבור, שריפת דגל המדינה וגרימת נזק בסוף השבוע האחרון.

"במהלך הפעילות נעצר גם חשוד שהפריע לפעילות וניסה ולהכשיל את השוטרים וללא קשר לכך, במהלך הפעילות גם נתקלו השוטרים בשמן שהיה על הכביש והפריע לפעילותם, אולם ממילא לא נעשתה כל פעילות אכיפה בהקשר זה.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד חשודים שיפרו את החוק ואת הסדר הציבורי באזור ובכל מקום אחר".

כאמור, בבוקר, טענה המשטרה בהודעתה כי "נחסם ציר תנועה בשכונת בית ישראל בעקבות שפיכת שמן על הכביש, במטרה למנוע את פעילות המעצרים", וכעת בתגובתה היא טוענת כי "במהלך הפעילות גם נתקלו השוטרים בשמן שהיה על הכביש והפריע לפעילותם".

זאת ועוד, בתגובתה בחרה המשטרה להאשים את 'כיכר השבת', כביכול התעלמנו מהאירועים החמורים שבגינם נעצרו החשודים, בעוד 'כיכר השבת' היה כלי התקשורת הראשון שדיווח על המעצרים, לצד סיקור נרחב של כל האירועים האלימים החמורים שהתרחשו בשכונה בתקופה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר