אחרי הגנים

רוב המעונות והמשפחתונים ייפתחו ביום ראשון

רוב מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים יחזרו לפעילות החל מיום ראשון הקרוב, בקבוצות קבועות של עד 17 פעוטות בכל כיתה, זא לאחר הסכם שהגיעו עם משרד האוצר (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

רוב מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים יחזרו לפעילות החל מיום ראשון הקרוב, כך הודיע הלילה (רביעי) משרד האוצר.

בהודעה נאמר כי "בתום שיח ממושך הגיעו משרדי העבודה והאוצר להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחת מעונות היום החל מיום ראשון הקרוב".

עוד נמסר כי "ההבנות מאפשרות את הפעלת המעונות בהתאם להנחיות הבריאות שנקבעו, תוך שמירה על שלומם של אנשי הצוות והילדים".

הצדדים הגיעו להסכם על מתווה שיאפשר את הפעלת הפעוטונים בכפוף למגבלות הבריאות וכן על הפיצוי הכספי שהם יקבלו עבור התקופה בה לא פעלו, שנמשכה כמעט חודשיים.

לפי ההסכם, הפעילות במעון תתאפשר בקבוצות קבועות של עד 17 פעוטות בכל כיתה. במידת הצורך, ניתן יהיה לנייד פעוטות בין המסגרות, אך לא יתאפשר להעביר פעוטות מארגון לארגון. הורה המעוניין להעביר את ילדו לארגון אחר יפעל בהתאם לפרוצדורה שבשגרה.

אם לא יהיה ביקוש לכיתת תינוקות, עד גיל 15 חודשים, ניתן יהיה לפתוח כיתת פעוטות לגילאי 16 עד 24 חודשים או כיתת בוגרים לגילאי 25 עד 32 חודשים. כמו כן נקבע כי בכיתות התינוקות והפעוטות יהיו שלוש מחנכות ואילו בכיתת הבוגרים שתי מחנכות. הארגונים ביקשו גם מחנכת מחליפה נוספת, אך בקשתם נדחתה.

הארגונים המפעילים את מעונות היום, בהם: ויצו, נעמת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנ"סים, נאות מרגלית, בית יעקב, איגוד מעונות יום ועוד הודיעו כי הם מקבלים את המתווה ומבחינתם מדובר במתווה "ברור וישים, שיאפשר להפעיל את המעונות תוך שמירה על שלומם ובריאותם של הילדים והצוותים".

הארגונים ציינו עוד כי "על-פי ההסכם הממשלה תישא בעלות הפעלת המעונות במתכונת המיוחדת. אנחנו מביעים סיפוק מכך שנמנעה הטלת עלויות נוספות על ההורים".

מנגד, ארגון א.מ.א, המייצג את מעונות היום המפוקחים שמופעלים על-ידי יזמים פרטיים, הודיע כי אינו מקבל את ההסכם והמעונות הפרטיים שהוא מאגד - יישארו סגורים ביום ראשון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר